Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10241258" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10241258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, the creativity and climate/sustainability-related interest in science and technology education is mainly supported in the Framework of Educational Programme for Basic Education and in the Framework of Educational Programme for Secondary General Education through the following education areas: Mathematics and its application, Information and Communication Technologies, Human and Nature and Environmental education. In order to increase students' interest in pursuing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) studies and careers, the issue is covered by various general strategic documents, notably the Strategy for Education Policy of the Czech Republic until 2020.
Název v anglickém jazyce
Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the creativity and climate/sustainability-related interest in science and technology education is mainly supported in the Framework of Educational Programme for Basic Education and in the Framework of Educational Programme for Secondary General Education through the following education areas: Mathematics and its application, Information and Communication Technologies, Human and Nature and Environmental education. In order to increase students' interest in pursuing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) studies and careers, the issue is covered by various general strategic documents, notably the Strategy for Education Policy of the Czech Republic until 2020.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
98
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Climate-KIC Holding B.V
Verze
—