Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10241258" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10241258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, the creativity and climate/sustainability-related interest in science and technology education is mainly supported in the Framework of Educational Programme for Basic Education and in the Framework of Educational Programme for Secondary General Education through the following education areas: Mathematics and its application, Information and Communication Technologies, Human and Nature and Environmental education. In order to increase students&apos; interest in pursuing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) studies and careers, the issue is covered by various general strategic documents, notably the Strategy for Education Policy of the Czech Republic until 2020.

  • Název v anglickém jazyce

    Education as a source and an inhibitor of climate innovation and entrepreneurship in V4 countries

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the creativity and climate/sustainability-related interest in science and technology education is mainly supported in the Framework of Educational Programme for Basic Education and in the Framework of Educational Programme for Secondary General Education through the following education areas: Mathematics and its application, Information and Communication Technologies, Human and Nature and Environmental education. In order to increase students&apos; interest in pursuing Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) studies and careers, the issue is covered by various general strategic documents, notably the Strategy for Education Policy of the Czech Republic until 2020.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    98

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Climate-KIC Holding B.V

  • Verze