Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of brand on consumer preferences of milk in online purchases: Conjoint analysis approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F21%3A10247770" target="_blank" >RIV/61989100:27510/21:10247770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.mendelu.cz/artkey/acu-202103-0005_the-impact-of-brand-on-consumer-preferences-of-milk-in-online-purchases-conjoint-analysis-approach.php" target="_blank" >https://acta.mendelu.cz/artkey/acu-202103-0005_the-impact-of-brand-on-consumer-preferences-of-milk-in-online-purchases-conjoint-analysis-approach.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun.2021.032" target="_blank" >10.11118/actaun.2021.032</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of brand on consumer preferences of milk in online purchases: Conjoint analysis approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to determine preferences of Czech consumers in online shopping of long-life semi-skimmed milk and to identify the importance of milk attributes in their online buying process, with focus on brand. Specifically, the study is focusing on: 1) identification of the importance of a brand in comparison with packaging, price and quality label in online purchases, 2) finding milk with maximum utility for consumers, and 3) revealing the most preferred brand of milk when other attributes stay the same. Data were collected in September 2018 through an online survey, using full-profile conjoint analysis. A total of 185 respondents 18+ living in the Czech Republic, selected by quota sampling method concerning the role of men and women in household food purchases, completed a questionnaire. Research results reveal that brand is the most important extrinsic quality cue affecting milk choice in online purchases, with relative importance 50.3%. The importance of other surveyed attributes is balanced, with 18.6% for packaging, 17.6% for price and 13.5% for quality label. Comparison of consumer preferences for three different brands of milk with otherwise the same attributes revealed the highest preference for brand coming from the region. A familiar brand plays a key role in maintaining a competitive position in the online grocery market. (C) 2021 Mendel University of Agriculture and Forestry Brno. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of brand on consumer preferences of milk in online purchases: Conjoint analysis approach

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to determine preferences of Czech consumers in online shopping of long-life semi-skimmed milk and to identify the importance of milk attributes in their online buying process, with focus on brand. Specifically, the study is focusing on: 1) identification of the importance of a brand in comparison with packaging, price and quality label in online purchases, 2) finding milk with maximum utility for consumers, and 3) revealing the most preferred brand of milk when other attributes stay the same. Data were collected in September 2018 through an online survey, using full-profile conjoint analysis. A total of 185 respondents 18+ living in the Czech Republic, selected by quota sampling method concerning the role of men and women in household food purchases, completed a questionnaire. Research results reveal that brand is the most important extrinsic quality cue affecting milk choice in online purchases, with relative importance 50.3%. The importance of other surveyed attributes is balanced, with 18.6% for packaging, 17.6% for price and 13.5% for quality label. Comparison of consumer preferences for three different brands of milk with otherwise the same attributes revealed the highest preference for brand coming from the region. A familiar brand plays a key role in maintaining a competitive position in the online grocery market. (C) 2021 Mendel University of Agriculture and Forestry Brno. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    345-356

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110022565