Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decentralized Longitudinal Tracking Control for Cooperative Adaptive Cruise Control Systems in a Platoon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F13%3A86089357" target="_blank" >RIV/61989100:27740/13:86089357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC.2013.345" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SMC.2013.345</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC.2013.345" target="_blank" >10.1109/SMC.2013.345</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decentralized Longitudinal Tracking Control for Cooperative Adaptive Cruise Control Systems in a Platoon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a longitudinal tracking control law for Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) systems in a platoon that can comprehensively enable tracking capability of various spacing policies, designed expected velocity, and designed expectedacceleration. Taking into account heterogeneous traffic, i.e., a platoon of vehicles with possibly different characteristics, the longitudinal control problem is formulated as an output tracking control problem with a quadratic function so that the contradictions among the different tracking requirements are realized, which include inter-vehicle spacing, velocity and acceleration. Then, the decentralized longitudinal tracking control law is proposed by using a limited communication structure and maximum principle (in this case, a wireless communication link with the nearest preceding vehicle and designed platoon leader only), in which the feedback items are composed of the states of host vehicles, and additional information of the near

  • Název v anglickém jazyce

    Decentralized Longitudinal Tracking Control for Cooperative Adaptive Cruise Control Systems in a Platoon

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a longitudinal tracking control law for Cooperative Adaptive Cruise Control (CACC) systems in a platoon that can comprehensively enable tracking capability of various spacing policies, designed expected velocity, and designed expectedacceleration. Taking into account heterogeneous traffic, i.e., a platoon of vehicles with possibly different characteristics, the longitudinal control problem is formulated as an output tracking control problem with a quadratic function so that the contradictions among the different tracking requirements are realized, which include inter-vehicle spacing, velocity and acceleration. Then, the decentralized longitudinal tracking control law is proposed by using a limited communication structure and maximum principle (in this case, a wireless communication link with the nearest preceding vehicle and designed platoon leader only), in which the feedback items are composed of the states of host vehicles, and additional information of the near

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - 2013 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics, SMC 2013

  • ISBN

    978-0-7695-5154-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2013-2018

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Manchester

  • Datum konání akce

    13. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku