Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Can Students Learn While Solving Colebrook's Flow Friction Equation?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27740%2F19%3A10242740" target="_blank" >RIV/61989100:27740/19:10242740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2311-5521/4/3/114" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2311-5521/4/3/114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/fluids4030114" target="_blank" >10.3390/fluids4030114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Can Students Learn While Solving Colebrook's Flow Friction Equation?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Even a relatively simple equation such as Colebrook&apos;s offers a lot of possibilities to students to increase their computational skills. The Colebrook&apos;s equation is implicit in the flow friction factor and, therefore, it needs to be solved iteratively or using explicit approximations, which need to be developed using different approaches. Various procedures can be used for iterative methods, such as single the fixed-point iterative method, Newton-Raphson, and other types of multi-point iterative methods, iterative methods in a combination with Pade polynomials, special functions such as Lambert W, artificial intelligence such as neural networks, etc. In addition, to develop explicit approximations or to improve their accuracy, regression analysis, genetic algorithms, and curve fitting techniques can be used too. In this learning numerical exercise, a few numerical examples will be shown along with the explanation of the estimated pedagogical impact for university students. Students can see what the difference is between the classical vs. floating-point algebra used in computers.

  • Název v anglickém jazyce

    What Can Students Learn While Solving Colebrook's Flow Friction Equation?

  • Popis výsledku anglicky

    Even a relatively simple equation such as Colebrook&apos;s offers a lot of possibilities to students to increase their computational skills. The Colebrook&apos;s equation is implicit in the flow friction factor and, therefore, it needs to be solved iteratively or using explicit approximations, which need to be developed using different approaches. Various procedures can be used for iterative methods, such as single the fixed-point iterative method, Newton-Raphson, and other types of multi-point iterative methods, iterative methods in a combination with Pade polynomials, special functions such as Lambert W, artificial intelligence such as neural networks, etc. In addition, to develop explicit approximations or to improve their accuracy, regression analysis, genetic algorithms, and curve fitting techniques can be used too. In this learning numerical exercise, a few numerical examples will be shown along with the explanation of the estimated pedagogical impact for university students. Students can see what the difference is between the classical vs. floating-point algebra used in computers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10103 - Statistics and probability

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Fluids

  • ISSN

    2311-5521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000488029400045

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071490960