Kompetenční přístup k analýze vzdělávacích potřeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F10%3A10216492" target="_blank" >RIV/61989592:15210/10:10216492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetenční přístup k analýze vzdělávacích potřeb
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměří na principy uplatnění kompetenčního přístupu při analýze vzdělávacích potřeb v kontextu firemního vzdělávání. Východiskem příspěvku bude horizontální, vertikální a spirálovitá integrace vzdělávání pracovníků ve firmě a představení jejich základních nástrojů: metodiky Balanced Scorecard (jako nástroje vertikální integrace firemního vzdělávání), metodiky řízení podle kompetencí (jako nástroje horizontální integrace firemního vzdělávání) a kompetenčního modelu (jako základního nástrojespirálovité integrace firemního vzdělávání). V rámci perspektivy "učení se a růstu" bude věnován prostor způsobům analýzy vzdělávacích potřeb ve firmě s důrazem na využití kompetenčního přístupu - ten vychází ze struktury (anatomie) kompetence a směřujenásledně k vytvoření kompetenčního modelu, event. kompetenčního profilu, kompetenční mapy a v napojení na strategii firmy také k vytvoření strategické mapy.
Název v anglickém jazyce
COMPETENCY APPROACH TO TRAINING NEEDS ANALYSIS
Popis výsledku anglicky
This article is focused on principles of use of competency approach by training needs analysis. Starting point of this article is horizontal, vertical and spiral integration of company education and presentation of their main instruments: Balanced Scorecard (vertical integration), Management by Competencies (horizontal integration) and competency models (spiral integration). In the perspective "Learning and Growth" is this article focused on possibilities of training needs analysis with accent on competency approach (anatomy of competencies, competency model, competency profile, map of competency, strategic map).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Analýza vzdelávacích potrieb dospelých. Teoretické východiská.
ISBN
978-80-557-0086-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
26. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—