Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33139976" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33139976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá didaktickými metodami používanými ve výuce cizích jazyků s důrazem na virtuální prostředí Second Life a jeho napojení na LMS Moodle. Nejprve je zhodnocen specifický charakter virtuálního prostředí pro účely výuky cizích jazyků. Je podán přehled různých způsobů dělení didaktických metod pro výuku jazyků, a to s ohledem na rozdíly mezi výukou synchronní a asynchronní a také s přihlédnutím k charakteru jazykových kompetencí, které jsou těmito metodami rozvíjeny. Na zmíněné kompetence jenahlíženo z perspektivy morfologie, syntaxe, a lexikologie.Dále jsou porovnány zkušenosti a doporučení vzdělávacích institucí, které v Second Life působí. Zde se zabýváme jak teoretickými doporučeními k sestavování didaktických metod ve virtuálním prostředí, tak praktickými rady platnými zejména v Second Life. Navazují shrnutím poznatků vyplývajících z výuky cizích jazyků na FF UP v tomto prostředí týkajících se aplikace vybraných didaktických metod.
Název v anglickém jazyce
DIDACTIC METHODS FOR LANGUAGE TEACHING IN SECOND LIFE
Popis výsledku anglicky
The article deals with didactic methods used for language teaching, focusing mainly on the MUVE Second Life and its connection to LMS Moodle. It assesses specific characteristics of a MUVE with regard to language teaching. Moreover, a list of different didactic method classifications is provided according to differences between synchronous and asynchronous teaching and language competences by which these methods are developed. The perspective of morphology, syntax and lexicology is applied in order to assess language competencies. It also includes experience and recommendations of other educational institutions that use Second Life. Here we discuss recommendations for the construction of didactic methods in MUVEs and also practical advice valid mainlyfor Second Life. A summary of findings from practical language teaching at the Philosophical Faculty of Palacký University regarding application of selected didactic methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
7th DisCo Conference Reader: New Media and Education
ISBN
978-80-86302-44-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
95-104
Název nakladatele
Centre for Higher Education Studies
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—