Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F12%3A33139976" target="_blank" >RIV/61989592:15210/12:33139976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktické metody při výuce cizích jazyků v Second Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá didaktickými metodami používanými ve výuce cizích jazyků s důrazem na virtuální prostředí Second Life a jeho napojení na LMS Moodle. Nejprve je zhodnocen specifický charakter virtuálního prostředí pro účely výuky cizích jazyků. Je podán přehled různých způsobů dělení didaktických metod pro výuku jazyků, a to s ohledem na rozdíly mezi výukou synchronní a asynchronní a také s přihlédnutím k charakteru jazykových kompetencí, které jsou těmito metodami rozvíjeny. Na zmíněné kompetence jenahlíženo z perspektivy morfologie, syntaxe, a lexikologie.Dále jsou porovnány zkušenosti a doporučení vzdělávacích institucí, které v Second Life působí. Zde se zabýváme jak teoretickými doporučeními k sestavování didaktických metod ve virtuálním prostředí, tak praktickými rady platnými zejména v Second Life. Navazují shrnutím poznatků vyplývajících z výuky cizích jazyků na FF UP v tomto prostředí týkajících se aplikace vybraných didaktických metod.

  • Název v anglickém jazyce

    DIDACTIC METHODS FOR LANGUAGE TEACHING IN SECOND LIFE

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with didactic methods used for language teaching, focusing mainly on the MUVE Second Life and its connection to LMS Moodle. It assesses specific characteristics of a MUVE with regard to language teaching. Moreover, a list of different didactic method classifications is provided according to differences between synchronous and asynchronous teaching and language competences by which these methods are developed. The perspective of morphology, syntax and lexicology is applied in order to assess language competencies. It also includes experience and recommendations of other educational institutions that use Second Life. Here we discuss recommendations for the construction of didactic methods in MUVEs and also practical advice valid mainlyfor Second Life. A summary of findings from practical language teaching at the Philosophical Faculty of Palacký University regarding application of selected didactic methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th DisCo Conference Reader: New Media and Education

  • ISBN

    978-80-86302-44-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    95-104

  • Název nakladatele

    Centre for Higher Education Studies

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku