Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

21st Century work requires 21st Century education: Toward a ?University for the Future?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33142840" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33142840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    21st Century work requires 21st Century education: Toward a ?University for the Future?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter provides some initial thoughts regarding a new type of higher education system which resonates with the requirements of work, life and purpose in the 21st Century. In terms of work, its basic premise is that new forms of employment in the 21st Century require concomitant new forms of education. The chapter specifically explores higher education via the notion of a ?University for the Future? (U4F). U4F would integrate existing leading-edge theories and practices with new ideas to expand thehorizons of higher education. The chapter is organised as follows. It first addresses various conceptual and structural considerations regarding research in U4F (these have implications not only for the domain of research, but for teaching and learning,and, indeed, for the educational system as a whole). The chapter?s attention then turns to various conceptual and structural considerations regarding U4F teaching and learning. An exploration of particular work-education relationships the

  • Název v anglickém jazyce

    21st Century work requires 21st Century education: Toward a ?University for the Future?

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter provides some initial thoughts regarding a new type of higher education system which resonates with the requirements of work, life and purpose in the 21st Century. In terms of work, its basic premise is that new forms of employment in the 21st Century require concomitant new forms of education. The chapter specifically explores higher education via the notion of a ?University for the Future? (U4F). U4F would integrate existing leading-edge theories and practices with new ideas to expand thehorizons of higher education. The chapter is organised as follows. It first addresses various conceptual and structural considerations regarding research in U4F (these have implications not only for the domain of research, but for teaching and learning,and, indeed, for the educational system as a whole). The chapter?s attention then turns to various conceptual and structural considerations regarding U4F teaching and learning. An exploration of particular work-education relationships the

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AD - Politologie a politické vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Die Arbeitswelt im 21. Jahrhundert: Herausforderungen, Perspektiven, Lösungsansätze

  • ISBN

    978-3-658-01415-5

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    95-105

  • Počet stran knihy

    255

  • Název nakladatele

    Springer Gabler

  • Místo vydání

    Wiesbaden

  • Kód UT WoS kapitoly