Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154433 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/Pedagogium_2-2015.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/Pedagogium_2-2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Comenius' pedagogy is a platform for education reform pedagogy, which affects traditional teachings through its principles, such as emphasis on students' independent work, teachers' focus on students' needs, activity, freedom, transferring responsibilityfor decision making on the way to learning/acquisition of knowledge from teachers to students, i.e. the requirement of self-organized/self-regulated teaching/learning. Specifically, the key competences are defined in curricular documents corresponding with the concept of educational policy of the EU and individual countries. Following these competencies the 21st century skills are currently discussed too. These skills are viewed in various transdisciplinary contexts and with regard to the framework forwhich they are established.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills

  • Popis výsledku anglicky

    Comenius' pedagogy is a platform for education reform pedagogy, which affects traditional teachings through its principles, such as emphasis on students' independent work, teachers' focus on students' needs, activity, freedom, transferring responsibilityfor decision making on the way to learning/acquisition of knowledge from teachers to students, i.e. the requirement of self-organized/self-regulated teaching/learning. Specifically, the key competences are defined in curricular documents corresponding with the concept of educational policy of the EU and individual countries. Following these competencies the 21st century skills are currently discussed too. These skills are viewed in various transdisciplinary contexts and with regard to the framework forwhich they are established.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus