Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154433" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154433 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/Pedagogium_2-2015.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/Pedagogium_2-2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills
Popis výsledku v původním jazyce
Comenius' pedagogy is a platform for education reform pedagogy, which affects traditional teachings through its principles, such as emphasis on students' independent work, teachers' focus on students' needs, activity, freedom, transferring responsibilityfor decision making on the way to learning/acquisition of knowledge from teachers to students, i.e. the requirement of self-organized/self-regulated teaching/learning. Specifically, the key competences are defined in curricular documents corresponding with the concept of educational policy of the EU and individual countries. Following these competencies the 21st century skills are currently discussed too. These skills are viewed in various transdisciplinary contexts and with regard to the framework forwhich they are established.
Název v anglickém jazyce
Didactic Principles by Comenius and 21st Century Skills
Popis výsledku anglicky
Comenius' pedagogy is a platform for education reform pedagogy, which affects traditional teachings through its principles, such as emphasis on students' independent work, teachers' focus on students' needs, activity, freedom, transferring responsibilityfor decision making on the way to learning/acquisition of knowledge from teachers to students, i.e. the requirement of self-organized/self-regulated teaching/learning. Specifically, the key competences are defined in curricular documents corresponding with the concept of educational policy of the EU and individual countries. Following these competencies the 21st century skills are currently discussed too. These skills are viewed in various transdisciplinary contexts and with regard to the framework forwhich they are established.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—