Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfied and dissatisfied teachers and their personality

  • Popis výsledku anglicky

    Popis: This study examined the differences in personality traits between two groups of Czech primary and secondary school teachers. Sample was collected from 91 significantly satisfied teachers (70 female and 21 male) a 49 significantly dissatisfied teachers (37 female and 12 male). To measure life satisfaction we used Life Satisfaction Scale. To measure personality traits the NEO Five-Factor Inventory was applied. The results showed, as we expected, that the differences in personality traits between satisfied and dissatisfied teachers were statistically significant in all dimensions of the five-factor model of personality, except for Openness to Experience. These and other findings of our study are consistent with other research. Research in teacher personality traits can bring important knowledge for prevention of maladaptive behaviour, as well as can be useful for adaptation to changes our educational system has been recently going through.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Otázniky rozhodovania: Teória, empíria, život, 31. Psychologické dni, Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-8127-086-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    193-199

  • Název nakladatele

    Slovenská psychologická společnost pri SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku