SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33144454" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33144454 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SPOKOJENÍ A NESPOKOJENÍ UČITELÉ A JEJICH OSOBNOST
Popis výsledku v původním jazyce
Popis: Práce mapuje rozdíly v osobnostních charakteristikách významně spokojených a nespokojených učitelů. Soubor učitelů tvořilo 91 výrazně nespokojených (70 žen a 21 mužů) a 49 výrazně spokojených (37 žen a 12 mužů) učitelů z českých základních a středních škol. Míra životní spokojenosti byla měřena Dotazníkem životní spokojenosti. Pro posouzení osobnostních rysů byl použit NEO-pětifaktorový osobnostní inventář. Výsledky ukázaly statisticky významné rozdíly v osobnostních charakteristikách mezi výrazně spokojenými a nespokojenými učiteli našeho výběrového souboru téměř ve všech dimenzích pětifaktorového modelu osobnosti, s výjimkou otevřenosti vůči zkušenosti. Tyto i další naše výsledky korespondují s jinými výzkumy. Výzkum osobnostních rysů učitelůmůže přinést důležité poznatky pro prevenci maladaptivního chování, stejně jako přispět k adaptaci na změny, kterými v současné době prochází náš vzdělávací systém.
Název v anglickém jazyce
Satisfied and dissatisfied teachers and their personality
Popis výsledku anglicky
Popis: This study examined the differences in personality traits between two groups of Czech primary and secondary school teachers. Sample was collected from 91 significantly satisfied teachers (70 female and 21 male) a 49 significantly dissatisfied teachers (37 female and 12 male). To measure life satisfaction we used Life Satisfaction Scale. To measure personality traits the NEO Five-Factor Inventory was applied. The results showed, as we expected, that the differences in personality traits between satisfied and dissatisfied teachers were statistically significant in all dimensions of the five-factor model of personality, except for Openness to Experience. These and other findings of our study are consistent with other research. Research in teacher personality traits can bring important knowledge for prevention of maladaptive behaviour, as well as can be useful for adaptation to changes our educational system has been recently going through.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Otázniky rozhodovania: Teória, empíria, život, 31. Psychologické dni, Zborník príspevkov
ISBN
978-80-8127-086-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
193-199
Název nakladatele
Slovenská psychologická společnost pri SAV
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
11. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—