Addressing Spirituality in Experiential Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33147101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33147101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.038</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Addressing Spirituality in Experiential Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Experiential learning has had a firm place in Education since the time of John Dewey. Nevertheless in the Czech Republic, due to its isolation during the Communist era, its development has been unique in some respects. This study aims to examine whetherexperiential learning is capable of addressing spirituality as a significant aspect of human life. The findings of a research survey conducted among participants of two experiential courses show that a kind of spiritual experience did occur, although itwas not intended in the original design of the course. An insight into the question of addressing spirituality through experiential learning is thus provided.
Název v anglickém jazyce
Addressing Spirituality in Experiential Learning
Popis výsledku anglicky
Experiential learning has had a firm place in Education since the time of John Dewey. Nevertheless in the Czech Republic, due to its isolation during the Communist era, its development has been unique in some respects. This study aims to examine whetherexperiential learning is capable of addressing spirituality as a significant aspect of human life. The findings of a research survey conducted among participants of two experiential courses show that a kind of spiritual experience did occur, although itwas not intended in the original design of the course. An insight into the question of addressing spirituality through experiential learning is thus provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
328-337
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Rome
Datum konání akce
25. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—