Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Addressing Spirituality in Experiential Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F13%3A33147101" target="_blank" >RIV/61989592:15210/13:33147101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.12.038" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.12.038</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Addressing Spirituality in Experiential Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiential learning has had a firm place in Education since the time of John Dewey. Nevertheless in the Czech Republic, due to its isolation during the Communist era, its development has been unique in some respects. This study aims to examine whetherexperiential learning is capable of addressing spirituality as a significant aspect of human life. The findings of a research survey conducted among participants of two experiential courses show that a kind of spiritual experience did occur, although itwas not intended in the original design of the course. An insight into the question of addressing spirituality through experiential learning is thus provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Addressing Spirituality in Experiential Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Experiential learning has had a firm place in Education since the time of John Dewey. Nevertheless in the Czech Republic, due to its isolation during the Communist era, its development has been unique in some respects. This study aims to examine whetherexperiential learning is capable of addressing spirituality as a significant aspect of human life. The findings of a research survey conducted among participants of two experiential courses show that a kind of spiritual experience did occur, although itwas not intended in the original design of the course. An insight into the question of addressing spirituality through experiential learning is thus provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    328-337

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    25. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku