Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intuitivní manažerské rozhodování a metafory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33154326" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33154326 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Intuitivní manažerské rozhodování a metafory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozhodovací proces manažerů bývá primárně chápán jako zcela racionální organizační fenomén, kdy manažer účelově analyzuje vstupy a výstupy svého rozhodnutí. I přes tuto představu vedoucí pracovník často přistupuje k rozhodnutí intuitivnímu, při kterém jeanalýza rozhodovacího problému prováděna až, když manažer racionalizuje důsledky svého rozhodnutí. Zabývám se tím, jak proces intuitivního rozhodování u manažera vzniká a co jej ovlivňuje. Znalosti a zkušenosti zabezpečují vědomostní bázi intuitivního rozhodnutí, emoce pak ovlivňují interpretaci a rozumění světu kolem nás. Jednotlivé kategorie jsou odděleně zkoumány dostatečně, navrhuji metodu, která by zkoumala všechny tři kategorie zároveň. Metoda spočívá ve zkoumání metafor. Metafory jsou samozřejmou součástí přirozeného jazyka, hlubší analýza však ukazuje jejich používání jako nesamozřejmé. Promítá se do nich řada mimojazykových faktorů sociální povahy. Cílem výzkumu je analýza metafor používaných manažery při racionalizaci intuiti

  • Název v anglickém jazyce

    Intuitive decision making and metaphors

  • Popis výsledku anglicky

    Decision making in the field of management is currently undergoing many changes which are tied to changes in the society that shifts the character of organizations. The decision making process is usually seen as a rational phenomenon because managers purposefully analyze the inputs and outputs of their decision. Despite this fact, however, managers often use the intuitive (irrational) decision and rationalize the consequences afterwards. The aim of this text is to describe the intuitive decision makingprocess from the perspective of knowledge, experiences (ordinary rational factors) and also emotions - the important but less usual factor influencing the interpretation of and understanding to the everyday life. Although these categories are being explored individually I am looking for the methodological possibility to explore all three categories simultaneously. This possibility could be represented by the analysis of metaphors. Metaphors constitute a natural part of our natural langua

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Andragogika

  • ISSN

    1211-6378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    17-23

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus