Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intuition and managerial decision-making

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73581033" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73581033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0025" target="_blank" >10.1515/humaff-2017-0025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intuition and managerial decision-making

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examines new possibilities for recognising and understanding intuitive managerial decision-making, which is increasingly discussed in relation to the theory of management. Managers make decisions in organisations which have been undergoing transformation related to societal changes. Managerial decision-making is still understood as a purely rational action. Let us suppose that managers are able to entirely rationally calculate inputs and outputs, or the consequences, of their actions, and always do so to achieve set goals. Managers are expected to decide quickly, and this increases the probability of errors occurring. Therefore, intuition derived from knowledge, experience and emotions is now taking precedence over rationality.

  • Název v anglickém jazyce

    Intuition and managerial decision-making

  • Popis výsledku anglicky

    The study examines new possibilities for recognising and understanding intuitive managerial decision-making, which is increasingly discussed in relation to the theory of management. Managers make decisions in organisations which have been undergoing transformation related to societal changes. Managerial decision-making is still understood as a purely rational action. Let us suppose that managers are able to entirely rationally calculate inputs and outputs, or the consequences, of their actions, and always do so to achieve set goals. Managers are expected to decide quickly, and this increases the probability of errors occurring. Therefore, intuition derived from knowledge, experience and emotions is now taking precedence over rationality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    301-316

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85027010298