Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Manažerská imaginace Rozhodování manažerů, racionalita, intuice a metafory

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73590698" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73590698 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454078" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454078</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/ff.18.24454078" target="_blank" >10.5507/ff.18.24454078</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Manažerská imaginace Rozhodování manažerů, racionalita, intuice a metafory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato kniha se zabývá manažerským rozhodováním, které – chceme-li je poznat neredukovaně a hlouběji mu porozumět – musíme také chápat v rámci dvou protikladných rovin: racionality a intuice. Mezi těmito kategoriemi nelze nalézt ostrou a jednoznačnou hranici, jakkoliv bývá manažerské rozhodování obecně chápáno jako čistě racionální proces. Intuice je pro manažerské rozhodování podobně významná jako racionalita. Imaginace je zároveň nedílnou součástí umělecké tvorby. Umělci, kteří se imaginací zabývají, v ní také nacházejí dvě protikladné roviny. Každou tvůrčí činnosti ovládá „nejprve proměna prostředí (…) a posléze střetnutí běžného, jednorozměrného a jednosměrného způsobu myšlení a konvenčního vnímání s něčím zcela odchylným“ (Dryje 2001, s. 10). Tento tvořivý přesah je zjevný i ve chvíli, kdy manažeři o svých rozhodnutích mluví. V tomto okamžiku se manažeři proměňují v tvůrčí umělce. Mají tendenci svá rozhodnutí prezentovat jako racionální, avšak docházejí k poznatku, že ne vždy racionální byla. Proto jsou nuceni část svého rozhodnutí, které bylo intuitivní, racionalizovat. Při této racionalizaci používají pro vysvětlení myšlenkových procesů metafory. Proto se tato jazyková forma stala hlavním předmětem zájmu této publikace.

  • Název v anglickém jazyce

    Management imagination. Decisions of managers, rationality, intuition, and metaphors

  • Popis výsledku anglicky

    The book Management imagination. Decisions of managers, rationality, intuition, and metaphors deal with managerial decision-making, which – if we want to know them irreducibly and understand it more deeply – we also have to understand two contradictory levels: rationality and intuition. Th ere is no clear and unambiguous border between these categories, although managerial decision-making is generally understood to be a purely rational process. Managerial activity is a very diffi cult and complex mental activity with a number of conscious and unconscious processes. Th ese include the decision-making process. Many managers are aware of their decisions when they refl ect their work. We assume that a professional activity such as managerial decision-making will be entirely rational. The publication points to the fact, that not only knowledge, experiences and emotions infl uence our decision making, but that we oft en decide intuitively through our heuristice based on the above-mentioned knowledge, experience and emotional foundations.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5407-8

  • Počet stran knihy

    110

  • Název nakladatele

    VUP

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy