Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PHD IN EDUCATION GRADUATES' INITIAL PROFESSIONAL SOCIALIZATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F15%3A33156705" target="_blank" >RIV/61989592:15210/15:33156705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PHD IN EDUCATION GRADUATES' INITIAL PROFESSIONAL SOCIALIZATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As the primary pursuit of doctoral studies in education, the Ph.D. graduates are supposed to be able to hold the position of academic staff at universities. It has become a necessary qualification to hold the doctorate for a university teacher. However,their readiness for the role of university teachers at the moment of their graduation from Ph.D. studies is rather unknown. The aim of this text is to uncover the effect of Ph.D. in Education on the graduates. The Ph.D. in Education graduates' professional life paths have been explored. Specifically, the novice university teachers' perception of their initial socialization is dealt with. Four life stories of Ph.D. graduates who now work in the position of university teachers have been analyzed. The scheme of adaption to the profession is presented in the concluding part of the text.

  • Název v anglickém jazyce

    PHD IN EDUCATION GRADUATES' INITIAL PROFESSIONAL SOCIALIZATION

  • Popis výsledku anglicky

    As the primary pursuit of doctoral studies in education, the Ph.D. graduates are supposed to be able to hold the position of academic staff at universities. It has become a necessary qualification to hold the doctorate for a university teacher. However,their readiness for the role of university teachers at the moment of their graduation from Ph.D. studies is rather unknown. The aim of this text is to uncover the effect of Ph.D. in Education on the graduates. The Ph.D. in Education graduates' professional life paths have been explored. Specifically, the novice university teachers' perception of their initial socialization is dealt with. Four life stories of Ph.D. graduates who now work in the position of university teachers have been analyzed. The scheme of adaption to the profession is presented in the concluding part of the text.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for PhD Students of EU Countries

  • ISBN

    978-0-9928772-6-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    261-265

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    23. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku