Cognitive-pragmatic aspects of translation and interpretation within discourses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F16%3A33159526" target="_blank" >RIV/61989592:15210/16:33159526 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cognitive-pragmatic aspects of translation and interpretation within discourses
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this article is to investigate the background of the interpretation and translation process with regard to modern communication theory, the diversity of discourse, and the influence of social and psychological factors on a translator or an interpreter. The basis for the two kinds of translation is the pragmatic transfer of information from the source language into the target one. However, one question is up for debate, which is the matter of the quality of interpretation and translation. What is the right way to educate for both these professions?
Název v anglickém jazyce
Cognitive-pragmatic aspects of translation and interpretation within discourses
Popis výsledku anglicky
The aim of this article is to investigate the background of the interpretation and translation process with regard to modern communication theory, the diversity of discourse, and the influence of social and psychological factors on a translator or an interpreter. The basis for the two kinds of translation is the pragmatic transfer of information from the source language into the target one. However, one question is up for debate, which is the matter of the quality of interpretation and translation. What is the right way to educate for both these professions?
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
nternational Journal on Language, Literature and Culture in Education
ISSN
2453-7101
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
100-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—