Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Youtube as a new means of marketing communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73578204" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73578204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Youtube as a new means of marketing communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses a new trend in marketing communication represented by a new generation of YouTubers. The target group, young people aged 12-16, is absorbed in following the YouTubers who set the trends in shopping; not only what one should buy but also when. There is often some kind of cooperation between the YouTubers and some of the well-known companies that provide sample bags with their products for the YouTubers for free. This paper analyzes the Czech YouTube environment, YouTube blogs from channels in English and the results of a questionnaire survey which was conducted on a sample of students who could be described as the Generation Y.

  • Název v anglickém jazyce

    Youtube as a new means of marketing communication

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses a new trend in marketing communication represented by a new generation of YouTubers. The target group, young people aged 12-16, is absorbed in following the YouTubers who set the trends in shopping; not only what one should buy but also when. There is often some kind of cooperation between the YouTubers and some of the well-known companies that provide sample bags with their products for the YouTubers for free. This paper analyzes the Czech YouTube environment, YouTube blogs from channels in English and the results of a questionnaire survey which was conducted on a sample of students who could be described as the Generation Y.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02/2017

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    159-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85039441898