Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing Czech sign language by quantitative methods to increase teaching effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73580690" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73580690 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/17:73580690 RIV/61989592:15410/17:73580690

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2017" target="_blank" >10.21125/inted.2017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing Czech sign language by quantitative methods to increase teaching effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution to the special education field will focus on expanding the theoretical basis for teaching the Czech sign language (hereinafter CSL) and for its particular grammatical description. This knowledge is a necessary condition for efficient teaching both of deaf users (prelingually deaf children) and of hearing users (parents and family members, students of special pedagogy, interpreters etc.). The contribution is enunciated as a methodological paper focusing on speeches produced by the deaf in the CSL which will be processed by means of variant grammar instruments. These samples will then be analysed by means of a wide range of quantitative linguistic methods and the results will be compared to the results gained by quantitative analyses of spoken natural languages. Such a point of view would mean a significant change in the way sign languages are studies and understood on the national and international levels, and the discovered conclusions will contribute to expanding the knowledge of their linguistic substance and, therefore, also to increasing the quality of its theoretical fundament of as well as practical teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing Czech sign language by quantitative methods to increase teaching effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution to the special education field will focus on expanding the theoretical basis for teaching the Czech sign language (hereinafter CSL) and for its particular grammatical description. This knowledge is a necessary condition for efficient teaching both of deaf users (prelingually deaf children) and of hearing users (parents and family members, students of special pedagogy, interpreters etc.). The contribution is enunciated as a methodological paper focusing on speeches produced by the deaf in the CSL which will be processed by means of variant grammar instruments. These samples will then be analysed by means of a wide range of quantitative linguistic methods and the results will be compared to the results gained by quantitative analyses of spoken natural languages. Such a point of view would mean a significant change in the way sign languages are studies and understood on the national and international levels, and the discovered conclusions will contribute to expanding the knowledge of their linguistic substance and, therefore, also to increasing the quality of its theoretical fundament of as well as practical teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-18149S" target="_blank" >GA17-18149S: Teoretická východiska výuky českého znakového jazyka testovaná prostřednictvím kvantitativně lingvistických metod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of INTED2017 Conference 6th-8th March 2017

  • ISBN

    978-84-617-8491-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    4873-4882

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    6. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku