Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K prezentaci vyjmenovaných slov v některých učebnicích českého jazyka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73592383" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73592383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K prezentaci vyjmenovaných slov v některých učebnicích českého jazyka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek ukazuje způsoby výkladu tzv. vyjmenovaných slov v kodifikačních zdrojích v historickém kontextu a následně konfrontuje jejich výklad v současných kodifikačních příručkách s jejich didaktickým podáním v učebnicích. Zaměřuje se přitom na systematičnost a přiměřenost didaktického zjednodušení, na soustavnost a komplexnost výkladu daného jevu a na výběr prvků adekvátních komunikačně pojatým cílům výuky. Materiálově je založen na příručkách označovaných jako Pravidla pravopisu (z let 1854–1993) a na vybraných učebnicích českého jazyka pro první stupeň základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    To Presentation of the Listed Words in Some Textbooks of the Czech Language

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents ways of interpreting the so-called listed words in codification sources in the historical context and then confronts their interpretation in the present codification manuals with their didactic explanation in textbooks. It focuses on the systematicness and adequacy of didactic simplification, on the consistency and complexity in approach to this phenomenon and on the selection of elements adequate regarding to the communication goals of the teaching. The material is based on manuals, known as Pravidla pravopisu (between 1854–1993) and on selected textbooks of the Czech language for the elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didactic studies

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    132-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus