Adapting Japanese Chrematonyms into Chinese from the Sociolinguistic Perspective: Strategies and Approaches
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F19%3A73594885" target="_blank" >RIV/61989592:15210/19:73594885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adapting Japanese Chrematonyms into Chinese from the Sociolinguistic Perspective: Strategies and Approaches
Popis výsledku v původním jazyce
For this study, more than one thousand of Japanese company and brand names was analyzed. Only those available in China were selected and their the mode of adaptation into Chinese was analyzed. Six different categories and seven subcategories were utilized to differentiate and evaluate the strategies various Japanese companies use to make their brand name more suitable and understandable for Chinese consumers. This article also discusses the specific nature of Chinese loanword strategies and the peculiarity of ideographic writing system, which makes it more difficult for foreign companies to understand the cultural and linguistic background behind it.
Název v anglickém jazyce
Adapting Japanese Chrematonyms into Chinese from the Sociolinguistic Perspective: Strategies and Approaches
Popis výsledku anglicky
For this study, more than one thousand of Japanese company and brand names was analyzed. Only those available in China were selected and their the mode of adaptation into Chinese was analyzed. Six different categories and seven subcategories were utilized to differentiate and evaluate the strategies various Japanese companies use to make their brand name more suitable and understandable for Chinese consumers. This article also discusses the specific nature of Chinese loanword strategies and the peculiarity of ideographic writing system, which makes it more difficult for foreign companies to understand the cultural and linguistic background behind it.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Orientalia Slovaca
ISSN
1336-3786
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
29-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85069535686