Several Notes on the Existential Hermeneutic Phenomenology for Project Management and Possibilities of Its Extension by Other Existential Concepts: Case Study From the Research Project Team
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73600645" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73600645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/8756972820910280" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/8756972820910280</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/8756972820910280" target="_blank" >10.1177/8756972820910280</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Several Notes on the Existential Hermeneutic Phenomenology for Project Management and Possibilities of Its Extension by Other Existential Concepts: Case Study From the Research Project Team
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, we follow up the approach of employing existential hermeneutic phenomenology (EHP) (Rolfe et al., 2016) published in Project Management Journal® and we show that this innovative method, useful in managerial self-development, represents an important tool for learning not only in the private sector, but also in public research projects where managerial skills are required. In this article, we propose an extended EHP framework that includes the original ideas of phenomenologists Fink and Patočka. We present the results of our interpretative phenomenological analysis study, where issues of communication and interpersonal relationships emerge as key problems in project work.
Název v anglickém jazyce
Several Notes on the Existential Hermeneutic Phenomenology for Project Management and Possibilities of Its Extension by Other Existential Concepts: Case Study From the Research Project Team
Popis výsledku anglicky
In this article, we follow up the approach of employing existential hermeneutic phenomenology (EHP) (Rolfe et al., 2016) published in Project Management Journal® and we show that this innovative method, useful in managerial self-development, represents an important tool for learning not only in the private sector, but also in public research projects where managerial skills are required. In this article, we propose an extended EHP framework that includes the original ideas of phenomenologists Fink and Patočka. We present the results of our interpretative phenomenological analysis study, where issues of communication and interpersonal relationships emerge as key problems in project work.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Project Management Journal
ISSN
8756-9728
e-ISSN
—
Svazek periodika
51
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
452-463
Kód UT WoS článku
000523520400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85083237302