Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lapses, Affects, Supplement: Hiro Murai’s Audiovisual Anachronism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F20%3A73603388" target="_blank" >RIV/61989592:15210/20:73603388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.bloomsburycollections.com/book/practical-aesthetics/ch8-lapses-affects-supplement" target="_blank" >https://www.bloomsburycollections.com/book/practical-aesthetics/ch8-lapses-affects-supplement</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5040/9781350116139.0013" target="_blank" >10.5040/9781350116139.0013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Lapses, Affects, Supplement: Hiro Murai’s Audiovisual Anachronism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Reading the formal affects of anger and violence, as unfolded throughout the ironic reenactment of the American Revolutionary War on the nocturnal periphery of a deserted parking lot in the music video Day Ones (2016), directed by Hiro Murai for the trap music producer Baauer, this chapter argues that the way the music video thinks with history is performative and grounded in a creative betrayal of the past, undermining representation of a historical experience in favor of its affective performance. Suggesting that such a creative betrayal of the past is always already incorporated into the supplementary structure of the music video it also proposes a concept of the audiovisual supplement which takes seriously the double bind of the visual addition and substitution, thus complementing some of the recent voices in the emerging music video turn.

  • Název v anglickém jazyce

    Lapses, Affects, Supplement: Hiro Murai’s Audiovisual Anachronism

  • Popis výsledku anglicky

    Reading the formal affects of anger and violence, as unfolded throughout the ironic reenactment of the American Revolutionary War on the nocturnal periphery of a deserted parking lot in the music video Day Ones (2016), directed by Hiro Murai for the trap music producer Baauer, this chapter argues that the way the music video thinks with history is performative and grounded in a creative betrayal of the past, undermining representation of a historical experience in favor of its affective performance. Suggesting that such a creative betrayal of the past is always already incorporated into the supplementary structure of the music video it also proposes a concept of the audiovisual supplement which takes seriously the double bind of the visual addition and substitution, thus complementing some of the recent voices in the emerging music video turn.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Practical Aesthetics

  • ISBN

    978-1-350-11610-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    105-115

  • Počet stran knihy

    280

  • Název nakladatele

    Bloomsbury Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly