Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.globeco.ro/wp-content/uploads/vol/GEO_Vol_9_No_1.pdf" target="_blank" >http://www.globeco.ro/wp-content/uploads/vol/GEO_Vol_9_No_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The regional school funding of public schools in the Czech Republic undergoes structural changes. The funding reform is supposed to be a part of the overall strategic policy changes in educational system. The present research analyses and compares the school budgeting formulas used for allocation the public funds for pedagogical and non-pedagogical staff of the secondary schools in the Czech Republic. By means of the selected a sample of secondary schools situated in the Region of Zlín it gives a comprehensive explanation of the main differences of the previous and newly introduced allocation formula. The analysis of the budgeting formula shows the main changes and allow to compare inn order to evaluate the principles of flexible budgeting.

  • Název v anglickém jazyce

    FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The regional school funding of public schools in the Czech Republic undergoes structural changes. The funding reform is supposed to be a part of the overall strategic policy changes in educational system. The present research analyses and compares the school budgeting formulas used for allocation the public funds for pedagogical and non-pedagogical staff of the secondary schools in the Czech Republic. By means of the selected a sample of secondary schools situated in the Region of Zlín it gives a comprehensive explanation of the main differences of the previous and newly introduced allocation formula. The analysis of the budgeting formula shows the main changes and allow to compare inn order to evaluate the principles of flexible budgeting.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Global Economic Observer

  • ISSN

    2343-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    No. 1

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    69-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus