FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73607023" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73607023 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.globeco.ro/wp-content/uploads/vol/GEO_Vol_9_No_1.pdf" target="_blank" >http://www.globeco.ro/wp-content/uploads/vol/GEO_Vol_9_No_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
The regional school funding of public schools in the Czech Republic undergoes structural changes. The funding reform is supposed to be a part of the overall strategic policy changes in educational system. The present research analyses and compares the school budgeting formulas used for allocation the public funds for pedagogical and non-pedagogical staff of the secondary schools in the Czech Republic. By means of the selected a sample of secondary schools situated in the Region of Zlín it gives a comprehensive explanation of the main differences of the previous and newly introduced allocation formula. The analysis of the budgeting formula shows the main changes and allow to compare inn order to evaluate the principles of flexible budgeting.
Název v anglickém jazyce
FLEXIBLE SCHOOL BUDGETING: FUNDING REFORM OF THE REGIONAL SCHOOLS, CASE OF THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The regional school funding of public schools in the Czech Republic undergoes structural changes. The funding reform is supposed to be a part of the overall strategic policy changes in educational system. The present research analyses and compares the school budgeting formulas used for allocation the public funds for pedagogical and non-pedagogical staff of the secondary schools in the Czech Republic. By means of the selected a sample of secondary schools situated in the Region of Zlín it gives a comprehensive explanation of the main differences of the previous and newly introduced allocation formula. The analysis of the budgeting formula shows the main changes and allow to compare inn order to evaluate the principles of flexible budgeting.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Global Economic Observer
ISSN
2343-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
No. 1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
69-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—