Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relevance Jungových psychologických typů pro hudební recepci a výchovu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F21%3A73612057" target="_blank" >RIV/61989592:15210/21:73612057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Relevance Jungových psychologických typů pro hudební recepci a výchovu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Carl Gustav Jung svými analýzami nevědomých procesů dalece překročil rámec psychoanalýzy, a to také svou koncepcí psychologických typů, které jsou určeny preferencí psychických funkcí (cítění, myšlení, intuice a vnímání). Tento model byl později převeden do inventáře Myers Briggs Type Indicator (MBTI), který charakterizuje výsledné osobnostní typy včetně jejich profesního směřování. Můžeme se tedy ptát: vypovídají rovněž o vztahu k hudbě? Po představení Jungova modelu v původním souvislostech jeho psychologie i v pozdějším standardizovaném testu MBTI se pozornost zaměří na empiricky zjištěné souvislosti mezi psychologickým typem a vztahem k hudbě. Z nich vyplývá, že nejlepší předpoklady ke svébytnému uchopení hudby mají lidé, upřednostňující intuici a cítění, přičemž tuto preferenci lze předpokládat v umění obecně. Příspěvek poté diskutuje koncept intuice a poukazuje na možnosti rozvoje intuitivního, respektive intuitivně citového učebního stylu v hudebně výchovném kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relevance of Jungian Psychological Types for Music Reception and Education

  • Popis výsledku anglicky

    Carl Gustav Jung reached with his analyses of unconscious processes far beyond the realm of psychoanalysis, as he did also with his conception of psychological types which are defined by individual patterns of psychical functions (feeling, thinking, intuition, and sensing). This design was later transferred into the inventory Myers Briggs Type Indicator (MBTI), which characterises the resulting personality types including their professional dispositions. Thus, we can ask: Do they also reflect one’s relationship to music? After introducing the Jungian model in the original context of his psychology and within the later standardised test, the empirically measured relatedness between a psychological type and the attitude towards music is considered.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus