The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620045" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_2_2023-online.pdf" target="_blank" >http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_2_2023-online.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-007" target="_blank" >10.15240/tul/006/2023-2-007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia
Popis výsledku v původním jazyce
Based primarily on printed sources this study examines the building process of educational sector in the first years of Czechoslovakia, with a special emphasis on the issue of the supervisory bodies. Especially primary and lower secondary schools were considered by the so-called nationalist activists, both before and after 1918, strategic for building of the national education. The process of creation of the school committees in the year 1921 is therefore researched in particular.
Název v anglickém jazyce
The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia
Popis výsledku anglicky
Based primarily on printed sources this study examines the building process of educational sector in the first years of Czechoslovakia, with a special emphasis on the issue of the supervisory bodies. Especially primary and lower secondary schools were considered by the so-called nationalist activists, both before and after 1918, strategic for building of the national education. The process of creation of the school committees in the year 1921 is therefore researched in particular.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA23-06062S" target="_blank" >GA23-06062S: Modernizace komerčního vzdělávání v Předlitavsku v letech 1848-1918: projevy, trendy, mechanismy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historia scholastica
ISSN
1804-4913
e-ISSN
2336-680X
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
177-195
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85182146929