Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620045" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_2_2023-online.pdf" target="_blank" >http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_2_2023-online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-007" target="_blank" >10.15240/tul/006/2023-2-007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Based primarily on printed sources this study examines the building process of educational sector in the first years of Czechoslovakia, with a special emphasis on the issue of the supervisory bodies. Especially primary and lower secondary schools were considered by the so-called nationalist activists, both before and after 1918, strategic for building of the national education. The process of creation of the school committees in the year 1921 is therefore researched in particular.

  • Název v anglickém jazyce

    The Supervision of Schools and the Language of the Czechoslovak Administration. On the Example of School Committees in the Bilingual Moravia

  • Popis výsledku anglicky

    Based primarily on printed sources this study examines the building process of educational sector in the first years of Czechoslovakia, with a special emphasis on the issue of the supervisory bodies. Especially primary and lower secondary schools were considered by the so-called nationalist activists, both before and after 1918, strategic for building of the national education. The process of creation of the school committees in the year 1921 is therefore researched in particular.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA23-06062S" target="_blank" >GA23-06062S: Modernizace komerčního vzdělávání v Předlitavsku v letech 1848-1918: projevy, trendy, mechanismy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia scholastica

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

    2336-680X

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    177-195

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182146929