Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When Face Becomes Interface: Music Video and the Portrait of Mediality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73621880" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73621880 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9781399525091-009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/9781399525091-009</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/9781399525091-009" target="_blank" >10.1515/9781399525091-009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When Face Becomes Interface: Music Video and the Portrait of Mediality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In turning to the medium of the contemporary music video, this chapter attends to the sonic as well as visual dimensions of the portrait interface, reading the affordances of music videos for the ways they “desubjectify” the face in order to amplify the affective work of audiovisual forms and their performative mechanisms. Putting two videos from the current hip-hop and trip-hop scene, Earl Sweatshirt’s Chum (2012) directed by Hiro Murai and Massive Attack’s The Spoils (2016) directed by John Hillcoat, into dialogue with Jean-Luc Nancy’s concept of the non-representational portrait (2018) read through the lens of media philosophy, this chapter argues for the displacement of the human facial image from its traditional function of expressing interiority to a thematisation of form and technicity in a contemporary audiovisual medium.

  • Název v anglickém jazyce

    When Face Becomes Interface: Music Video and the Portrait of Mediality

  • Popis výsledku anglicky

    In turning to the medium of the contemporary music video, this chapter attends to the sonic as well as visual dimensions of the portrait interface, reading the affordances of music videos for the ways they “desubjectify” the face in order to amplify the affective work of audiovisual forms and their performative mechanisms. Putting two videos from the current hip-hop and trip-hop scene, Earl Sweatshirt’s Chum (2012) directed by Hiro Murai and Massive Attack’s The Spoils (2016) directed by John Hillcoat, into dialogue with Jean-Luc Nancy’s concept of the non-representational portrait (2018) read through the lens of media philosophy, this chapter argues for the displacement of the human facial image from its traditional function of expressing interiority to a thematisation of form and technicity in a contemporary audiovisual medium.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Reconfiguring the Portrait

  • ISBN

    978-1-399-52507-7

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    83-104

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    Edinburgh University Press

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Kód UT WoS kapitoly