Věda a výchova z epistemologického hlediska
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F07%3A00008035" target="_blank" >RIV/61989592:15260/07:00008035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Věda a výchova z epistemologického hlediska
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá stanovením hranice a vztahu mezi vzdělávacím cílem a vědeckým bádáním. Vychází přitom zejména z teorie vědy K. R. Poppera a uvažuje o konstrukci a rekonstrukci teorií.
Název v anglickém jazyce
Science and education from an epistemological point of view
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the relationship among philosophy, science and education. The main idea is that science and education are very similar. In the science the proccess of falsification leads to the construction of new theories. In education the same proccess leads to re-construction of theories in the minds of those being educated. That?s why the education is based on theoretical constructivism, not only on the pure constructivism.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Problém hraníc medzi filozofiou, umením a vedou
ISBN
978-80-8083-461-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
222
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—