Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wireless microphones for students who are deaf and hard of hearing: Czech teachers' perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F24%3A73629531" target="_blank" >RIV/61989592:15260/24:73629531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://nasenjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1471-3802.12614" target="_blank" >https://nasenjournals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/1471-3802.12614</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/1471-3802.12614" target="_blank" >10.1111/1471-3802.12614</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wireless microphones for students who are deaf and hard of hearing: Czech teachers' perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wireless remote microphones (WRM) are used as secondary assistive listening devices for students with hearing aids or cochlear implants to limit the negative effects of noise and distance for understanding speech. WRM technology is not yet widespread in the Czech Republic. The aim of this study was to use teachers&apos; perspectives to compare the benefit of WRM in different situations and settings for students who are DHH. A final sample consisted of 36 teachers who had experience with and without WRM with their particular student. Bayesian statistical methods were used to analyse the data. When using a WRM, teachers reported better overall student responses, greater engagement of the students in the classroom, better management of multiple instructions and a reduction of the students&apos; need to ask questions and the confusion of similar-sounding words. The WRM technology might help to mitigate the effects of hearing loss and advance equal opportunities in education. The use of these technologies should thus be more supported among Czech students, their caregivers and teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Wireless microphones for students who are deaf and hard of hearing: Czech teachers' perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Wireless remote microphones (WRM) are used as secondary assistive listening devices for students with hearing aids or cochlear implants to limit the negative effects of noise and distance for understanding speech. WRM technology is not yet widespread in the Czech Republic. The aim of this study was to use teachers&apos; perspectives to compare the benefit of WRM in different situations and settings for students who are DHH. A final sample consisted of 36 teachers who had experience with and without WRM with their particular student. Bayesian statistical methods were used to analyse the data. When using a WRM, teachers reported better overall student responses, greater engagement of the students in the classroom, better management of multiple instructions and a reduction of the students&apos; need to ask questions and the confusion of similar-sounding words. The WRM technology might help to mitigate the effects of hearing loss and advance equal opportunities in education. The use of these technologies should thus be more supported among Czech students, their caregivers and teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000150" target="_blank" >TJ02000150: Podpora efektivnějšího využívání bezdrátových technologií dětmi se sluchovým postižením</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Research in Special Educational Needs

  • ISSN

    1471-3802

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    68-79

  • Kód UT WoS článku

    001038441200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165893190