Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kurz tematické kartografie formou blended learningu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F07%3A00004567" target="_blank" >RIV/61989592:15310/07:00004567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Blended Learning Course for Thematic Cartography

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The increase of cartographic literacy today is enabled within the traditional educational process occurring at school, as well as by various forms of education, such as e-learning or blended learning. Thematic cartography taught in the form of the so-called blended learning is one of the courses provided by the Department of Geoinformatics at the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc in the framework of a pilot project of integration of e learning. Blended learning combines technology-basedmaterials, face to face sessions and printed materials. This article describes the aspects influencing the organisation of this kind of learning, the preparation of study materials or learning activities, as well as problems and obstacles encountered during the preparation of the course and during the actual integration of LMS and e-learning. We have choosen the LMS Moodle for the online portion of the course and we placed an emphasis on educational activities, knowledge sharing and team

  • Název v anglickém jazyce

    A Blended Learning Course for Thematic Cartography

  • Popis výsledku anglicky

    The increase of cartographic literacy today is enabled within the traditional educational process occurring at school, as well as by various forms of education, such as e-learning or blended learning. Thematic cartography taught in the form of the so-called blended learning is one of the courses provided by the Department of Geoinformatics at the Faculty of Science, Palacký University in Olomouc in the framework of a pilot project of integration of e learning. Blended learning combines technology-basedmaterials, face to face sessions and printed materials. This article describes the aspects influencing the organisation of this kind of learning, the preparation of study materials or learning activities, as well as problems and obstacles encountered during the preparation of the course and during the actual integration of LMS and e-learning. We have choosen the LMS Moodle for the online portion of the course and we placed an emphasis on educational activities, knowledge sharing and team

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA205%2F06%2F0965" target="_blank" >GA205/06/0965: Vizualizace, interpretace a percepce prostorových informací v tematických mapách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Scientia Est Potentia - Knowledge is Power: Jubilee Proceedings

  • ISBN

    978-80-01-03718-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    155-165

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku