Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactive and ordinary physics tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33116049" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33116049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactive and ordinary physics tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to discuss the non-ttractivity of the solving of quantitative examples in Physics. The problem was find out not only in teaching and learning Physics at secondary and high schools, but also during various competitions (Physics Olympiad, Physics Kaleidoskope, Fermi Questions tournament). The discussion in this paper will be based on the research that was done in 2010. More than 323 respondents completed our questionnaire about examples. The questions inquired about reasons what type of physics task students prefer. The statistical evaluation was realized by using the chi quadrate test. The results of this research will be used in our next activity - we will prepare a set of interactive physics examples to make use of the motivation effect of multimedia and ICT technology in Physics education.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactive and ordinary physics tasks

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to discuss the non-ttractivity of the solving of quantitative examples in Physics. The problem was find out not only in teaching and learning Physics at secondary and high schools, but also during various competitions (Physics Olympiad, Physics Kaleidoskope, Fermi Questions tournament). The discussion in this paper will be based on the research that was done in 2010. More than 323 respondents completed our questionnaire about examples. The questions inquired about reasons what type of physics task students prefer. The statistical evaluation was realized by using the chi quadrate test. The results of this research will be used in our next activity - we will prepare a set of interactive physics examples to make use of the motivation effect of multimedia and ICT technology in Physics education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0040" target="_blank" >EE2.3.09.0040: Přírodovědec - Rozvoj odborných kompetencí talentovaných studentů středních škol ve vědecko výzkumné práci v oblasti přírodních věd</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technológia vzdelávania

  • ISSN

    1335-003X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    12-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus