Interactive and ordinary physics tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33116049" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33116049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactive and ordinary physics tasks
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to discuss the non-ttractivity of the solving of quantitative examples in Physics. The problem was find out not only in teaching and learning Physics at secondary and high schools, but also during various competitions (Physics Olympiad, Physics Kaleidoskope, Fermi Questions tournament). The discussion in this paper will be based on the research that was done in 2010. More than 323 respondents completed our questionnaire about examples. The questions inquired about reasons what type of physics task students prefer. The statistical evaluation was realized by using the chi quadrate test. The results of this research will be used in our next activity - we will prepare a set of interactive physics examples to make use of the motivation effect of multimedia and ICT technology in Physics education.
Název v anglickém jazyce
Interactive and ordinary physics tasks
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to discuss the non-ttractivity of the solving of quantitative examples in Physics. The problem was find out not only in teaching and learning Physics at secondary and high schools, but also during various competitions (Physics Olympiad, Physics Kaleidoskope, Fermi Questions tournament). The discussion in this paper will be based on the research that was done in 2010. More than 323 respondents completed our questionnaire about examples. The questions inquired about reasons what type of physics task students prefer. The statistical evaluation was realized by using the chi quadrate test. The results of this research will be used in our next activity - we will prepare a set of interactive physics examples to make use of the motivation effect of multimedia and ICT technology in Physics education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0040" target="_blank" >EE2.3.09.0040: Přírodovědec - Rozvoj odborných kompetencí talentovaných studentů středních škol ve vědecko výzkumné práci v oblasti přírodních věd</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technológia vzdelávania
ISSN
1335-003X
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
12-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—