Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Difficulties of 2nd grade primary school pupils when comparing 2D figures in a grid

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73619974" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73619974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://semt.cz/proceedings/semt-23.pdf" target="_blank" >https://semt.cz/proceedings/semt-23.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Difficulties of 2nd grade primary school pupils when comparing 2D figures in a grid

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, we present the results of partial research, which is part of the three-year project Teacher’s understanding of the causes of school failure and the effectiveness of pedagogical interventions. The tool of our research is one task from a didactic test in mathematics for the 2nd year primary school pupils, which was one of the 12 tools in the project to identify pupils at risk of school failure. The task was solved by a total of 587 pupils and almost one third of them made some mistake. We classified the wrong solutions into 9 groups. We describe the mistakes and look for their causes. In the discussion section, we propose some re-educational steps. To assess the situation in Czech schools, we also use information from semi-structured interviews with six in-service teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Difficulties of 2nd grade primary school pupils when comparing 2D figures in a grid

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, we present the results of partial research, which is part of the three-year project Teacher’s understanding of the causes of school failure and the effectiveness of pedagogical interventions. The tool of our research is one task from a didactic test in mathematics for the 2nd year primary school pupils, which was one of the 12 tools in the project to identify pupils at risk of school failure. The task was solved by a total of 587 pupils and almost one third of them made some mistake. We classified the wrong solutions into 9 groups. We describe the mistakes and look for their causes. In the discussion section, we propose some re-educational steps. To assess the situation in Czech schools, we also use information from semi-structured interviews with six in-service teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Directions in Elementary Mathematics Education

  • ISBN

    978-80-7603-409-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    316-325

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku