Nečtenářství jako sociální a profesní handicap
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008379" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008379 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nečtenářství jako sociální a profesní handicap
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy čtenářství dětí a mládeže realizované v posledních letech poskytly četná data o úrovni čtenářské gramotnosti nejmladší generace a podnítily rozsáhlou diskusi o funkcích čtení a jeho významu v životě každého jedince. Tyto výzkumy se však zatím orientovaly pouze na tzv. intaktní populaci a údaje vypovídající o úrovni čtenářské gramotnosti dětí a mládeže se speciálními vzdělávacími podmínkami stále chybí. Příspěvek informuje o projektu GA ČR 406/08/0386 Vzdělávací podmínky dětí, žáků a studentů sespeciálními vzdělávacími potřebami, jehož cílem je analýza vzdělávacích podmínek žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu jejich připravenosti na přechod ze školy do zaměstnání a do samostatného života. Součástí tohoto projektu jetaké výzkum úrovně jejich čtenářské gramotnosti.
Název v anglickém jazyce
A lack of reading skills as a social and occupational handicap
Popis výsledku anglicky
The recent research of the reading skills of children and youth has provided numerous data on the level of the literacy of the youngest generation and stimulated an extensive discussion about the function of reading and its importance in the life of eachindividual. However these studies have been so far focused on the so-called intact population and the data referring to the level of literacy of children and youth with special learning needs are still lacking. The article informs about the project GA CR 406/08/0386 Learning environment of the children, pupils and students with special learning needs the aim of which is the analysis of educational environment of the pupils and students with special educational needs in terms of their preparedness for the transition from school to work and to independent life. The project also researches the level of their literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0386" target="_blank" >GA406/08/0386: Vzdělávací podmínky dětí, žáků a studnetů se speciálními vzdělávacími potřebami.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Současnost literatury pro děti a mládež
ISBN
978-80-86807-79-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
220
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—