Possibilities and Reality of Benchmarking in School Work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008395" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities and Reality of Benchmarking in School Work
Popis výsledku v původním jazyce
The article is based on the recognition of school self-evaluation as an only mechanism of quality development on the school level in decentralized system is insufficient. That´s why it is focused on potential of benchmarking processes proved by experiences from abroad. With the use of analytical-descriptive research methods it further presents reality of making use of benchmarking in current Czech schooling, its already realized dimensions as well as limits preventing its use on different level of the system.
Název v anglickém jazyce
Possibilities and Reality of Benchmarking in School Work
Popis výsledku anglicky
The article is based on the recognition of school self-evaluation as an only mechanism of quality development on the school level in decentralized system is insufficient. That´s why it is focused on potential of benchmarking processes proved by experiences from abroad. With the use of analytical-descriptive research methods it further presents reality of making use of benchmarking in current Czech schooling, its already realized dimensions as well as limits preventing its use on different level of the system.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP019" target="_blank" >GP406/07/P019: Možnosti využití autoevaluace a benchmarkingu ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
European Educational Research Association
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—