Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009204" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009204 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturoua jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomoucina jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu a
Název v anglickém jazyce
Cultural aspects in education with a focus on teaching English as a foreign language to pre-service teachers
Popis výsledku anglicky
The thesis focuses on the role and influence of various aspects of culture within the teaching and learning processes and tackles the interdisciplinary character when teaching culture. It also accentuates and interprets the importance and benefits of incorporating culture into foreign language teaching. The theoretical part takes the reader through detailed specialist terminology, describes and explains the rise and development of the disciplines of multicultural and intercultural education in North America and Europe and in the Czech Republic and introduces prominent personalities in the field. It unfolds the relationship between culture and language and between culture and foreign language teaching and learning in particular. The empirical part summarizes and interprets the results of a survey on otherness and on the role of culture in the teaching profession, carried out among first- and third-year students at the Faculties of Education of Masaryk University in Brno and Palacký Univ
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů