Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009204" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009204 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kulturní aspekty v edukaci s akcentem na výuku angličtiny jako cizího jazyka v pregraduální přípravě učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    práce se zabývá vlivem a rolí kulturních prvků v pedagogickém procesu, jejich interdisciplinární povahou a akcentuje jejich význam a přínos pro cizpjazyčné vyučování. Teoretická část se detailně věnuje pojmovému aparátu, historické reflexi vzniku a vývoje disciplín multikulturní a interkulturní výchovy na severoamerickém kontinentu, ve vybraných evropských zemích a v české epublice a podává přehled uznávaných odborníků na tuto problematiku ve světě i u nás. Věnuje se objasnění provázanosti mezi kulturoua jazykem a kulturou a cizím jazykem a vztahuje jej na proces učení. Empirická část interpretuje výsledky výzkumu názorové orientace posluchačů prvních a třetích ročníků pedagogických fakult Masarykovy univerzity v Brně a Univerzity Palackého v Olomoucina jinakost a na kulturu v učitelské profesi. Na základě výsledků tohoto výzkumu byly vypracovány konkrétní nárhy, jak v praxi zefektivnit práci s prvky kulturní povahy na sleeovaných pedagogických fakultách, a to jak ve výuce předmětu a

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural aspects in education with a focus on teaching English as a foreign language to pre-service teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis focuses on the role and influence of various aspects of culture within the teaching and learning processes and tackles the interdisciplinary character when teaching culture. It also accentuates and interprets the importance and benefits of incorporating culture into foreign language teaching. The theoretical part takes the reader through detailed specialist terminology, describes and explains the rise and development of the disciplines of multicultural and intercultural education in North America and Europe and in the Czech Republic and introduces prominent personalities in the field. It unfolds the relationship between culture and language and between culture and foreign language teaching and learning in particular. The empirical part summarizes and interprets the results of a survey on otherness and on the role of culture in the teaching profession, carried out among first- and third-year students at the Faculties of Education of Masaryk University in Brno and Palacký Univ

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů