Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.
Popis výsledku v původním jazyce
V přípravě učitelů technicky orientovaných předmětů mohou studenti získat odborné způsobilosti v oblasti širších souvislostí techniky (i v širším vědním základu). Mohou tedy dobře poznat vzájemné působení přírody a společnosti na technickou realitu a naopak i projevy tohoto působení. V současné době je ale nanejvýš aktuální odbornou způsobilost v dané oblasti převést do roviny profesních kompetencí učitele, který dokáže provádět integrovanou, ucelenou výuku o technice. To je potřeba právě u učitelů obecněji zaměřených technických předmětů na středních školách. Integrovanou výuku ve smyslu výše uvedeném lze chápat jako spojení (syntézu) učiva jednotlivých učebních předmětů nebo kognitivně blízkých vzdělávacích oblastí v celek, který zdůrazňuje komplexnost a globálnost poznávání při uplatňování řady mezipředmětových vztahů.
Název v anglickém jazyce
Creating competence for integrated teaching for teachers technically oriented courses
Popis výsledku anglicky
Students in teacher education intended for teachers of technically oriented subjects can acquire specialist competences in the technology as a whole (as well as in its scientific fundamentals). They are able to recognize well mutual impact of nature andmankind to technological reality and manifestations of the impact as well. Nowadays it is very important to transfer technological competences into professional competences of a teacher who is able to provide integrated and coherent teaching of technology. This is necessary for teachers of more general technical subjects in secondary schools. Integrated instruction can be understood as a synthesis of subject matters of several subjects or cognitively related field of education into a whole that emphasizes complexity and globalization of learning by using cross-curricular relations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků ze 7. konference partnerství TTnet ČR - Aktuální problémy dalšího vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů v ČR.
ISBN
978-80-87063-22-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
—
Název nakladatele
Národní ústav odborného výdělávání
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—