Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V přípravě učitelů technicky orientovaných předmětů mohou studenti získat odborné způsobilosti v oblasti širších souvislostí techniky (i v širším vědním základu). Mohou tedy dobře poznat vzájemné působení přírody a společnosti na technickou realitu a naopak i projevy tohoto působení. V současné době je ale nanejvýš aktuální odbornou způsobilost v dané oblasti převést do roviny profesních kompetencí učitele, který dokáže provádět integrovanou, ucelenou výuku o technice. To je potřeba právě u učitelů obecněji zaměřených technických předmětů na středních školách. Integrovanou výuku ve smyslu výše uvedeném lze chápat jako spojení (syntézu) učiva jednotlivých učebních předmětů nebo kognitivně blízkých vzdělávacích oblastí v celek, který zdůrazňuje komplexnost a globálnost poznávání při uplatňování řady mezipředmětových vztahů.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating competence for integrated teaching for teachers technically oriented courses

  • Popis výsledku anglicky

    Students in teacher education intended for teachers of technically oriented subjects can acquire specialist competences in the technology as a whole (as well as in its scientific fundamentals). They are able to recognize well mutual impact of nature andmankind to technological reality and manifestations of the impact as well. Nowadays it is very important to transfer technological competences into professional competences of a teacher who is able to provide integrated and coherent teaching of technology. This is necessary for teachers of more general technical subjects in secondary schools. Integrated instruction can be understood as a synthesis of subject matters of several subjects or cognitively related field of education into a whole that emphasizes complexity and globalization of learning by using cross-curricular relations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků ze 7. konference partnerství TTnet ČR - Aktuální problémy dalšího vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů v ČR.

  • ISBN

    978-80-87063-22-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Národní ústav odborného výdělávání

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku