Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009396" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009396 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/09:00009400
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci reformních kroků v oblasti základního vzdělávání a inovace kurikulárních dokumentů bylo do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazeno průřezové téma Multikulturní výchova, jehož hlavním cílem je příprava žáků na život ve společnosti s pestrou populační skladbou. Příspěvek upozorňuje na blízkou vazbu daného průřezového tématu k literární výchově. Vzhledem k tomu, že je výuka v hodinách literární výchovy ve velké míře založena na práci s texty v čítankách, byla realizována průzkumná sonda do vybraných čítankových řad, která sledovala výskyt potenciálních nástrojů multikulturní výchovy. V návaznosti na výsledky provedené analýzy poukazuje příspěvek na nutnost zkvalitnění materiálních opor multikulturní výchovy a hledání nových možností při aplikaci jejích prvků do edukačního procesu na základních školách.
Název v anglickém jazyce
The funktion of selected reading-books sets in the context of cross-sectional theme multicultural education
Popis výsledku anglicky
Cross-sectional theme Multicultural education was filed into General educational programme within the framework of reformatory steps in the area of elementary education and innovation of school curriculum documents. Its main goal is preparation of pupilsfor the life in the society with multifarious population structure. This conference paper warns of the close relation of given cross-sectional theme to the literature lessons. Seeing that teaching in literature lessons is in a large extent based on workwith reading-books texts there was realized investigational probe into selected number of reading-books that was monitoring the occurrence of potential tools of multicultural education. In respect of the results of performed analysis the paper adverts to the necessity of improving of material back-up for multicultural education and to the seeking of new possibilities while the application of multicultural elements into the educational process on the basic schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující
ISBN
978-80-7368-765-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
293
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—