Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00009396" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00009396 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/09:00009400

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Funkce vybraných čítankových souborů v kontextu průřezového tématu multikulturní výchova

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci reformních kroků v oblasti základního vzdělávání a inovace kurikulárních dokumentů bylo do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání zařazeno průřezové téma Multikulturní výchova, jehož hlavním cílem je příprava žáků na život ve společnosti s pestrou populační skladbou. Příspěvek upozorňuje na blízkou vazbu daného průřezového tématu k literární výchově. Vzhledem k tomu, že je výuka v hodinách literární výchovy ve velké míře založena na práci s texty v čítankách, byla realizována průzkumná sonda do vybraných čítankových řad, která sledovala výskyt potenciálních nástrojů multikulturní výchovy. V návaznosti na výsledky provedené analýzy poukazuje příspěvek na nutnost zkvalitnění materiálních opor multikulturní výchovy a hledání nových možností při aplikaci jejích prvků do edukačního procesu na základních školách.

  • Název v anglickém jazyce

    The funktion of selected reading-books sets in the context of cross-sectional theme multicultural education

  • Popis výsledku anglicky

    Cross-sectional theme Multicultural education was filed into General educational programme within the framework of reformatory steps in the area of elementary education and innovation of school curriculum documents. Its main goal is preparation of pupilsfor the life in the society with multifarious population structure. This conference paper warns of the close relation of given cross-sectional theme to the literature lessons. Seeing that teaching in literature lessons is in a large extent based on workwith reading-books texts there was realized investigational probe into selected number of reading-books that was monitoring the occurrence of potential tools of multicultural education. In respect of the results of performed analysis the paper adverts to the necessity of improving of material back-up for multicultural education and to the seeking of new possibilities while the application of multicultural elements into the educational process on the basic schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace s dětmi a mládeží - spojující i rozdělující

  • ISBN

    978-80-7368-765-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    293

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku