Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusion.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F11%3A33116100" target="_blank" >RIV/61989592:15410/11:33116100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusion.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research is part of the international research project SACIE (Sentiments, Attitudes &amp; Concerns about Inclusive Education). The research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educatorswhen working with people with intellectual disabilities. This study aimed at discoveringwhether the above stated parameters change after qualification was achieved in special education.The results of research, encompassing a period of three years, aimed at describing a group of 794 educators from a developmental perspective of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. The research was divided into two phases - the 1st phase before commencement of the university (Bachelor's) specialized study of specialneeds education, and the 2nd phase conducted a month before termination of this three-year study programme.

  • Název v anglickém jazyce

    The sentiments, attitudes and concerns of educators when working under the conditions of inclusion.

  • Popis výsledku anglicky

    This research is part of the international research project SACIE (Sentiments, Attitudes &amp; Concerns about Inclusive Education). The research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educatorswhen working with people with intellectual disabilities. This study aimed at discoveringwhether the above stated parameters change after qualification was achieved in special education.The results of research, encompassing a period of three years, aimed at describing a group of 794 educators from a developmental perspective of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. The research was divided into two phases - the 1st phase before commencement of the university (Bachelor's) specialized study of specialneeds education, and the 2nd phase conducted a month before termination of this three-year study programme.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Psychologica IV.

  • ISSN

    1689-9903

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    98

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    71-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus