Pojmová mapa jako most k porozumění matematice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33139605" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33139605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pojmová mapa jako most k porozumění matematice
Popis výsledku v původním jazyce
Pojmové mapování je jednou z učebních strategií, která vede ke strukturování učiva. Podstatou pojmového mapování je vizualizace myšlenkového procesu vedoucí ke grafické reprezentaci vztahů mezi základními pojmy. Metodu pojmového mapování jsme uplatnili vrámci matematických disciplín Matematika 1, 2 oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Pojmové mapování pomohlo studentům v identifikaci klíčových slov a nalezení vztahů mezi nimi, k vytvoření smysluplné interaktivní vědomostní struktury.
Název v anglickém jazyce
Conceptual Mapping as a Bridge to the Active Mathematics Learning
Popis výsledku anglicky
Conceptual mapping is regarded as a teaching strategy that leads to curriculum structuring. Techniques in conceptual mapping provide visualization of those thought processes which lead to a graphical representation of relationships between basic concepts. The conceptual mapping method has been applicd to the mathematical training of prospective primary teachers, in Mathematica 1 and Mathematica 2 courses. Our experiences confirmed that conceptual mapping helps students to identify key concepts and theirrelationships, by creating a meaningful knowledge structure.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica
ISSN
0862-9765
e-ISSN
—
Svazek periodika
VIII
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
302-307
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—