Problematika plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143427" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problematika plánování přechodu žáků s mentálním postižením ze základních škol speciálních do systému sociálních služeb v návaznosti na proces individuálního plánování
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek si klade za cíl poukázat na problematiku spojenou s ukončením povinné školní docházky u žáků s mentálním postižením na základní škole speciální v souvislosti s jejich přechodem do dalších návazných sociálních služeb - domovy pro osoby se zdravotním postižením, denní stacionáře, týdenní stacionáře a centra denních služeb. V rámci problematiky bylo realizováno výzkumné šetření v Olomouckém a Moravskoslezském kraji zaměřeno na zjištění aktuálního stavu situace. Dílčí výzkumné otázky se týkaly zjištění vzájemné spolupráce mezi základní školou speciální a poskytovateli sociálních služeb, význam školské dokumentace (vysvědčení) jako možného zdroje informací při procesu individuálním plánovaní. Rovněž byly zjišťovány názory pracovníků sociálních služeb na existenci odborníka, který by se této problematice cíleně věnoval a připravoval žáky základní školy speciální na přechod do dalších návazných sociálních služeb.
Název v anglickém jazyce
The issue of planning within the transition process for young people leaving the education system and moving into the adult social care system
Popis výsledku anglicky
The paper aims to highlight the issue associated with the end of compulsory education for pupils with learning disabilities in special school in connection with their transfer to other related social services - long-term care homes for people with disabilities, day care centers and weekly day service centers. In the context of this issue it was realized research in Olomoucký and Moravskoslezský region focused on the current situation. Partial research questions concerned the finding of mutual cooperation between the special schools and social services providers, the importance of school documentation (pupil's certificates) as a possible source of important information in the process of individual planning in the future. It was also surveyed opinions ofsocial workers on the existence of an expert who would be specifically devoted to this issue and prepared young special educational needs students to transition into other related social services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
194-201
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—