Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, realizovaném v Olomouckém kraji, které bylo zaměřeno na hlubší poznání zkoumané problematiky; ukončení povinné školní docházky a následný přechod studentů (absolventů) základních škol speciálních dodalších navazujících sociálních služeb. Výzkumné otázky se mimo jiné týkaly zjištění názoru mezi třídními učiteli základních škol speciálních a pracovníků vybraných zařízení sociálních služeb (centra denních služeb, denní stacionáře, týdenní stacionářea domovy pro osoby se zdravotním postižením) v otázkách interdisciplinární spolupráce, význam vysvědčení jako důležitého zdroje informací a zda by oslovení pracovníci uvítali existenci, tzv.. koordinátora přechodu, který by se cíleně zabýval a připravoval žáků na přechod ze základní školy speciální do dalších navazujících sociálních služeb.

  • Název v anglickém jazyce

    To highlight the views of professionals within special education and social services in direct relation to students leaving special education schools moving into adult social services, with the Olomouc region

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents partial results of research specific to the Olomouc region. This research was designed to gather the views of those professional associated with the transition of young students from education to adult services and the issues they highlight in this process. In a more detailed way this research examined the findings of feedback from special education classroom head teachers, and social work professionals from specific settings such as day care centre, day services, as well as residential homes for people with disabilities. Partial research questions were aimed at investigating interdisciplinary cooperation; the importance of the student's leaving certificate; and in fact the value of such a certificate in relation to the student's transition. A further question was raised with those professionals on their opinion of having a specific coordinator responsible for the preparation and transfer of each student from education services into adult social care services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Študent na ceste k praxi II Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika 15. - 16. máj 2013

  • ISBN

    978-80-555-0840-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    207-220

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    15. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku