Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33143429" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33143429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Dubayova2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory speciálních pedagogů a pracovníků vybraných sociálních služeb na problematiku ukončování povinné školní docházky studentů základních škol speciálních v souvislosti jejich přechodu do dalších navazujících sociálních služeb v Olomouckém kraji.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky výzkumného šetření, realizovaném v Olomouckém kraji, které bylo zaměřeno na hlubší poznání zkoumané problematiky; ukončení povinné školní docházky a následný přechod studentů (absolventů) základních škol speciálních dodalších navazujících sociálních služeb. Výzkumné otázky se mimo jiné týkaly zjištění názoru mezi třídními učiteli základních škol speciálních a pracovníků vybraných zařízení sociálních služeb (centra denních služeb, denní stacionáře, týdenní stacionářea domovy pro osoby se zdravotním postižením) v otázkách interdisciplinární spolupráce, význam vysvědčení jako důležitého zdroje informací a zda by oslovení pracovníci uvítali existenci, tzv.. koordinátora přechodu, který by se cíleně zabýval a připravoval žáků na přechod ze základní školy speciální do dalších navazujících sociálních služeb.
Název v anglickém jazyce
To highlight the views of professionals within special education and social services in direct relation to students leaving special education schools moving into adult social services, with the Olomouc region
Popis výsledku anglicky
This paper presents partial results of research specific to the Olomouc region. This research was designed to gather the views of those professional associated with the transition of young students from education to adult services and the issues they highlight in this process. In a more detailed way this research examined the findings of feedback from special education classroom head teachers, and social work professionals from specific settings such as day care centre, day services, as well as residential homes for people with disabilities. Partial research questions were aimed at investigating interdisciplinary cooperation; the importance of the student's leaving certificate; and in fact the value of such a certificate in relation to the student's transition. A further question was raised with those professionals on their opinion of having a specific coordinator responsible for the preparation and transfer of each student from education services into adult social care services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Študent na ceste k praxi II Zborník príspevkov zo Študentskej vedeckej konferencie v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika 15. - 16. máj 2013
ISBN
978-80-555-0840-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
207-220
Název nakladatele
Prešovská univerzita
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
15. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—