Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in Czech Higher education after 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144330" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in Czech Higher education after 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Czech higher education underwent the process of depoliticization of education rooted in the Marxist-Leninist ideology after 1989; the state educational monopoly was removed and private schools were founded; the offer of education widened, both at thelevel of study majors and degrees of education; and last but not least the autonomy of public higher education institutions was supported. The structure of study corresponds to the European higher education system. The objective of the text is to describe the situation of the Czech higher education compare it with the situation in the EU from the perspectives of its reaction to new education markets, diversity, telematics, quality, economical productivity, limitation of sources and globalization. The sources of data used were publications dealing with tertiary education, annual reports of the situation in the Czech higher education, expert studies, statistics of the Czech Statistical Office and OECD. The final conclusion is what are th

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Czech Higher education after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech higher education underwent the process of depoliticization of education rooted in the Marxist-Leninist ideology after 1989; the state educational monopoly was removed and private schools were founded; the offer of education widened, both at thelevel of study majors and degrees of education; and last but not least the autonomy of public higher education institutions was supported. The structure of study corresponds to the European higher education system. The objective of the text is to describe the situation of the Czech higher education compare it with the situation in the EU from the perspectives of its reaction to new education markets, diversity, telematics, quality, economical productivity, limitation of sources and globalization. The sources of data used were publications dealing with tertiary education, annual reports of the situation in the Czech higher education, expert studies, statistics of the Czech Statistical Office and OECD. The final conclusion is what are th

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0696" target="_blank" >GAP407/11/0696: Percepce organizačního klimatu pedagogických fakult akademickými pracovníky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Educational Change and Challenges in Poland and the Czech Republic after 1989

  • ISBN

    978-83-62302-67-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    107-118

  • Počet stran knihy

    171

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo naukowe Dolnoslaskiej Szkoly Wyzszej

  • Místo vydání

    Wroclaw

  • Kód UT WoS kapitoly