Koncepce výuky výchovy ke zdraví na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144832" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce výuky výchovy ke zdraví na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem práce bylo zmapovat, jakým způsobem je výuka Výchovy ke zdraví na základních školách v České republice realizována, zda jako samostatný vyučovací předmět, s jakou časovou dotací, kterým tématickým oblastem je věnována pozornost, zda vzdělávání v této oblasti má význam či snad může mít i celospolečenský dopad. Zkoumaný soubor a metodika: výzkum "Realizace Výchovy ke zdraví na základních školách v ČR" v současné době přináší výsledky III. etapy výzkumu získané dotazníkovým šetřením mezi řediteli ZŠ.Výzkumný soubor čítá celkem 165 zainteresovaných základních škol. Výsledky ukazují, že přes 90 % ZŠ realizuje samostatný výukový předmět Výchova ke zdraví (z toho 10 % pod jiným názvem). Přes 50 % škol vykazuje vyšší časovou dotaci věnovanou Výchově kezdraví než časová dotace uvedené v RVP. Aprobovaně je Výchova ke zdraví vyučována v cca ?. Vyváženost jednotlivých tématických celků v rámci Výchovy ke zdraví uvádí přes 50 % ZŠ. Téměř 100 % ředitelů ZŠ je přesvědčeno o nutnosti zachování
Název v anglickém jazyce
The Conception of Health Education at Primary Schools
Popis výsledku anglicky
The aim of the work was to find the way of realisation of Helath Education, if it is a separate teaching subject, its time subsidy, thematic areas, and find, if education in this area is significant or if it could have the society-wide impact. Reaserch file and methodology: The research called ?Realisation of Health Education at primary schools in CR nowadays brings results of III. phase of research gained via the questionnaire survey of primary schools headteachers. In the reaserch file are 165 involved primary schools. Results indicate, that more than 90% primary schools realise separate teaching subject Health Education (and 10% under another name). More than 50% schools show higher time subsidy for Health Education than time subsidy mentioned at General Educational Programme. More than 50% primary schools present balance of particular thematic wholes in the frame of Health Education. Almost 100% of headteachers are convinced about necessity of preservation of themes of Education fo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví
ISBN
978-80-244-3472-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
109-124
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
24. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—