A Defense of Literature
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145689" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ff.umb.sk/katedry/katedra-anglistiky-a-amerikanistiky/medzinarodna-elektronicka-konferencia-25-26-jun-2013/sekcia-d-literarna/" target="_blank" >http://www.ff.umb.sk/katedry/katedra-anglistiky-a-amerikanistiky/medzinarodna-elektronicka-konferencia-25-26-jun-2013/sekcia-d-literarna/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Defense of Literature
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution is a defense of literary studies in the study programmes of (not only) future English teachers. It is more than common that students and unfortunately even colleagues undermine the importance of literature in the curriculum of future English teachers. Their argument is based on the evidence that an English teacher barely uses primary literary sources in the classroom. The position of literary studies in teaching programmes is undermined. This surprisingly goes hand in hand with the deterioration of reading skills and the students' literacy . Therefore it is essential and much more important to devote enough time to that field of study. However, the approach to teaching literature needs to be reformed, its main goals should be reformulated and a new curriculum in literature teaching should be introduced. Moreover the assessment and overall design of the lectures and seminars has to be adjusted to the possibilities and needs of the present students and in accordance wit
Název v anglickém jazyce
A Defense of Literature
Popis výsledku anglicky
This contribution is a defense of literary studies in the study programmes of (not only) future English teachers. It is more than common that students and unfortunately even colleagues undermine the importance of literature in the curriculum of future English teachers. Their argument is based on the evidence that an English teacher barely uses primary literary sources in the classroom. The position of literary studies in teaching programmes is undermined. This surprisingly goes hand in hand with the deterioration of reading skills and the students' literacy . Therefore it is essential and much more important to devote enough time to that field of study. However, the approach to teaching literature needs to be reformed, its main goals should be reformulated and a new curriculum in literature teaching should be introduced. Moreover the assessment and overall design of the lectures and seminars has to be adjusted to the possibilities and needs of the present students and in accordance wit
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka
ISBN
978-80-557-0581-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
"Nestránkováno"
Název nakladatele
Vydavateľstvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici - Belianum
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
25. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—