Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School-political components of inclusive pedagogy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146827" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146827 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Školsko-politický komponent inkluzívnej pedagogiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednáva o školsko-politickom komponente inklúzie, pričom sa nezaoberá už opísanými názormi či zisteniami, ale vybranými otázkami, ktoré možno považovať z aktuálneho i budúceho hľadiska za podstatné.Východiskom je teoretická obsahová analýza dostupných publikovaných statí a súvisiacich dokumentov a pozorovania a rozhovory s pedagógmi, žiakmi a rodičmi, zamerané na problematiku inklúzie vo vzťahu k špeciálnym edukačným potrebám v krajinách EU počas inšpekčných ciest autorky v rámci EU (napr. vrámci účasti v projekte Teacher Education for Inclusion v spolupráci s European Agency for Development in Special Needs Education), USA (Georgia, Ohio, South Carolina), Španielska a ďalších krajín. Vychádzame aj z našich priamych skúseností a konfrontácie s pedagogickou praxou, vrátane aktívnej účasti na celoživotnom vzdelávaní učiteľov v praxi, rozširujúcich svoje pedagogické kompetencie o problematiku diverzity či špeciálnej pedagogiky.

  • Název v anglickém jazyce

    School-political components of inclusive pedagogy

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter discusses the school- political component of inclusion, however it does not deal with already described views or findings, but selected issues that can be considered as current and future crucial terms. The basis is theoretical content analysis of available published papers and related documents and observations and interviews with teachers, pupils and parents, focusing on issues related to inclusion with special educational needs in EU countries during inspection trips of the author withinthe EU ( eg by participating in the project Teacher Education for Inclusion in cooperation with the European Agency for Development in Special Needs Education), USA (Georgia , Ohio, South Carolina) , Spain and other countries. Is also based on our directexperience, and confrontations with pedagogical practices, including active participation in lifelong learning of teachers in practice, expanding their teaching competence on issues of diversity and special needs education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Inkluzívna pedagogika a jej komponenty

  • ISBN

    978-80-8082-704-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    158-175

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Trnavská univerzita

  • Místo vydání

    Trnava

  • Kód UT WoS kapitoly