School-political components of inclusive pedagogy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146827" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146827 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Školsko-politický komponent inkluzívnej pedagogiky
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednáva o školsko-politickom komponente inklúzie, pričom sa nezaoberá už opísanými názormi či zisteniami, ale vybranými otázkami, ktoré možno považovať z aktuálneho i budúceho hľadiska za podstatné.Východiskom je teoretická obsahová analýza dostupných publikovaných statí a súvisiacich dokumentov a pozorovania a rozhovory s pedagógmi, žiakmi a rodičmi, zamerané na problematiku inklúzie vo vzťahu k špeciálnym edukačným potrebám v krajinách EU počas inšpekčných ciest autorky v rámci EU (napr. vrámci účasti v projekte Teacher Education for Inclusion v spolupráci s European Agency for Development in Special Needs Education), USA (Georgia, Ohio, South Carolina), Španielska a ďalších krajín. Vychádzame aj z našich priamych skúseností a konfrontácie s pedagogickou praxou, vrátane aktívnej účasti na celoživotnom vzdelávaní učiteľov v praxi, rozširujúcich svoje pedagogické kompetencie o problematiku diverzity či špeciálnej pedagogiky.
Název v anglickém jazyce
School-political components of inclusive pedagogy
Popis výsledku anglicky
The chapter discusses the school- political component of inclusion, however it does not deal with already described views or findings, but selected issues that can be considered as current and future crucial terms. The basis is theoretical content analysis of available published papers and related documents and observations and interviews with teachers, pupils and parents, focusing on issues related to inclusion with special educational needs in EU countries during inspection trips of the author withinthe EU ( eg by participating in the project Teacher Education for Inclusion in cooperation with the European Agency for Development in Special Needs Education), USA (Georgia , Ohio, South Carolina) , Spain and other countries. Is also based on our directexperience, and confrontations with pedagogical practices, including active participation in lifelong learning of teachers in practice, expanding their teaching competence on issues of diversity and special needs education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Inkluzívna pedagogika a jej komponenty
ISBN
978-80-8082-704-5
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
158-175
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Trnavská univerzita
Místo vydání
Trnava
Kód UT WoS kapitoly
—