Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Processes of Special Education Intervention in Students with Multiple Disabilities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149707" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149707 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Processes of Special Education Intervention in Students with Multiple Disabilities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of education of students with severe multiple disability. It presents the author's research, its results and possible applications in the field of special education. The research is of a qualitative design and uses groundedtheory methodology. The data was collected by means of qualitative interviews, observation of education, analyses of students' documents and a questionnaire. Open coding of all data provided basic categories of education. Axial coding enabled to find the real as well as supposed relationships between various categories and subcategories. On this level we found out various intervention processes. In the final stage of selective coding we searched for the most important categories and relationships and constructed visual diagrams for this processes. Further we discussed possible applications of our theory in the education of students with multiple disability as well as other groups of special needs.

  • Název v anglickém jazyce

    Processes of Special Education Intervention in Students with Multiple Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of education of students with severe multiple disability. It presents the author's research, its results and possible applications in the field of special education. The research is of a qualitative design and uses groundedtheory methodology. The data was collected by means of qualitative interviews, observation of education, analyses of students' documents and a questionnaire. Open coding of all data provided basic categories of education. Axial coding enabled to find the real as well as supposed relationships between various categories and subcategories. On this level we found out various intervention processes. In the final stage of selective coding we searched for the most important categories and relationships and constructed visual diagrams for this processes. Further we discussed possible applications of our theory in the education of students with multiple disability as well as other groups of special needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2014 Proceedings

  • ISBN

    978-84-616-8412-0

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7329-7338

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    10. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku