Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formative Effect of Study at Faculty of Education on Students' Attitudes to Wider Educational Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149804" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014B11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formative Effect of Study at Faculty of Education on Students' Attitudes to Wider Educational Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes selected results of a longitudinal research study focusing on the changes in the attitudes of the students of the Faculty of Education, Palacky University, Olomouc (referred to as FE PU) to a wider educational reality. The research study was performed on a sample of 809 respondents. The respondents were students of the same fields of study in two consecutive stages in 2006/2007 (grade 1) and 2009/2010/2011/2012 (final grades). The aim of the first research stage was, using a simplified standardized method of a two-factor semantic differential ATER (referred to as SD), to find out about the attitudes of students enrolling in grade 1 of FE towards selected concepts. The students were also presented the NEO five-factor personality inventory focusing on the respondents' personality characteristics (Neuroticism, Extraversion, Openness to experience, Agreeableness and Conscientiousness) that can play a significant role in their work success. In the second research stage t

  • Název v anglickém jazyce

    Formative Effect of Study at Faculty of Education on Students' Attitudes to Wider Educational Reality

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes selected results of a longitudinal research study focusing on the changes in the attitudes of the students of the Faculty of Education, Palacky University, Olomouc (referred to as FE PU) to a wider educational reality. The research study was performed on a sample of 809 respondents. The respondents were students of the same fields of study in two consecutive stages in 2006/2007 (grade 1) and 2009/2010/2011/2012 (final grades). The aim of the first research stage was, using a simplified standardized method of a two-factor semantic differential ATER (referred to as SD), to find out about the attitudes of students enrolling in grade 1 of FE towards selected concepts. The students were also presented the NEO five-factor personality inventory focusing on the respondents' personality characteristics (Neuroticism, Extraversion, Openness to experience, Agreeableness and Conscientiousness) that can play a significant role in their work success. In the second research stage t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare, Education. Conference Proceedings. Volume III

  • ISBN

    978-619-7105-22-3

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    175-186

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku