(Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149960" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149960 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
(Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is of a theoretical research nature and deals with the multiple case research design. The paper summarizes available information about the typology of case studies that can be used in various research studies of auxiliary professions including(special) education research. Practical application of this study design is illustrated on an authorial quality-based research study of lifestyle limitations in persons with chronic illnesses, where the research sample consisted of multiple sclerosis patients. The results of the research study were also reflected in the summary of possible limitations of this design. Regarding the fact that the multiple case design is widely applicable, the paper is valuable in education, special education and medical research as well as in the area of auxiliary professions.
Název v anglickém jazyce
(Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research
Popis výsledku anglicky
The paper is of a theoretical research nature and deals with the multiple case research design. The paper summarizes available information about the typology of case studies that can be used in various research studies of auxiliary professions including(special) education research. Practical application of this study design is illustrated on an authorial quality-based research study of lifestyle limitations in persons with chronic illnesses, where the research sample consisted of multiple sclerosis patients. The results of the research study were also reflected in the summary of possible limitations of this design. Regarding the fact that the multiple case design is widely applicable, the paper is valuable in education, special education and medical research as well as in the area of auxiliary professions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2014 Conference Proceedings
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
3-10
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena, Bulgary
Datum konání akce
1. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—