Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149960" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    (Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is of a theoretical research nature and deals with the multiple case research design. The paper summarizes available information about the typology of case studies that can be used in various research studies of auxiliary professions including(special) education research. Practical application of this study design is illustrated on an authorial quality-based research study of lifestyle limitations in persons with chronic illnesses, where the research sample consisted of multiple sclerosis patients. The results of the research study were also reflected in the summary of possible limitations of this design. Regarding the fact that the multiple case design is widely applicable, the paper is valuable in education, special education and medical research as well as in the area of auxiliary professions.

  • Název v anglickém jazyce

    (Multiple) Case Study Design in (Special) Education Research

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is of a theoretical research nature and deals with the multiple case research design. The paper summarizes available information about the typology of case studies that can be used in various research studies of auxiliary professions including(special) education research. Practical application of this study design is illustrated on an authorial quality-based research study of lifestyle limitations in persons with chronic illnesses, where the research sample consisted of multiple sclerosis patients. The results of the research study were also reflected in the summary of possible limitations of this design. Regarding the fact that the multiple case design is widely applicable, the paper is valuable in education, special education and medical research as well as in the area of auxiliary professions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2014 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-24-7

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3-10

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgary

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku