Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Particular Aspects of Educational Processes in Early Childhood

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154987" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154987 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Particular Aspects of Educational Processes in Early Childhood

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with processes of special education intervention in children with physical and multiple disabilities in early childhood. The research design is based on qualitative methodology using four case studies. The analysis compares the work options of a special educator from the perspective of two different facilities in Czech Republic - children centres and early age care centres. The goal of the research is to analyse the means of special education intervention, the process of planning, documentation and evaluation. Four participants from four institutions were chosen into the research sample. Semi-structured interviews, observation (combination of unstructured observation and video analysis) and documentation analysis were chosen as methodsof data collecting. The data analysis was implemented using an inductive content analysis (based on open coding procedure) and comparison of particular cases. The results of this study are theoretical models for the application of the met

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Particular Aspects of Educational Processes in Early Childhood

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with processes of special education intervention in children with physical and multiple disabilities in early childhood. The research design is based on qualitative methodology using four case studies. The analysis compares the work options of a special educator from the perspective of two different facilities in Czech Republic - children centres and early age care centres. The goal of the research is to analyse the means of special education intervention, the process of planning, documentation and evaluation. Four participants from four institutions were chosen into the research sample. Semi-structured interviews, observation (combination of unstructured observation and video analysis) and documentation analysis were chosen as methodsof data collecting. The data analysis was implemented using an inductive content analysis (based on open coding procedure) and comparison of particular cases. The results of this study are theoretical models for the application of the met

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2015 Proceedings

  • ISBN

    978-84-608-2657-6

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    5149-5160

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku