Design mnohopřípadové studie ve (speciálně)pedagogickém výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153934" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_1-2015on-line.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2015/e-Pedagogium_1-2015on-line.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Design mnohopřípadové studie ve (speciálně)pedagogickém výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek teoreticko-výzkumného zaměření poukazuje na výzkumný design v podobě případové studie, stejně jako v její jedné z mnoha podob - mnohopřípadové studie. Jsou shrnuty dostupné informace o typologii případových studií, které mohou být využity napříč výzkumu v tzv. pomáhajících profesích, včetně výzkumu pedagogického a speciálně pedagogického. Praktické využití designu mnohopřípadové studie je ilustrováno na autorském kvalitativním výzkumu tzv. limitů životního stylu u osob s chronickými onemocněními, přičemž cílovou skupinu zkoumaného souboru tvořily případy s roztroušenou sklerózou mozkomíšní. Výstupy výzkumu byly uplatněny také v sumarizaci výhod a možných limitů pro užití tohoto designu. Jelikož je design případové studie široce uplatnitelný,je význam příspěvku směřován do oblastí pedagogického, speciálně pedagogického výzkumu, stejně jako do oblasti tzv. pomáhajících profesí.
Název v anglickém jazyce
Multiple-case study design in (special)education research
Popis výsledku anglicky
This theoretical and research article refers to the case study research design, as well as one of its many forms - multiple case study. The contribution summarizes the available information related to typology of case studies, which can be used across research in helping professions research, including educational and special educational research approaches. The practical use of the multiple case study design is illustrated by the author's qualitative research on lifestyle limitations in people suffering from chronic illnesses, and by the target group of cases with multiple sclerosis. Outcomes of the research have been applied also for summarizing advantages and possible limits using this kind of research approach. Because the case study design is widely applicable, the importance of the contribution is concentrated in the areas of both educational, special educational research as well as in helping professions research areas.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—