Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novice Teachers (in the creating process of) Forming Professional Career Thinking and Teachers Beliefs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150151" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150151 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scirp.org/journal/PaperInformation.aspx?PaperID=51647#.VH8Tnme7N8E" target="_blank" >http://www.scirp.org/journal/PaperInformation.aspx?PaperID=51647#.VH8Tnme7N8E</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4236/jss.2014.211007" target="_blank" >10.4236/jss.2014.211007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Novice Teachers (in the creating process of) Forming Professional Career Thinking and Teachers Beliefs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study is to identify a process of forming professional career thinking and teachers beliefs. The process is creating on mapping approaches in upbringing in the process of professional thinking of novice teachers. The primary objectiveof this study is to show methodo-logical possibilities of mapping the process of forming professional career thinking and beliefs of future teachers in the undergraduate training. Undergraduate training then, in relation to the na-ture of the study, canbe simply described as the process of transition from education to the sub-jective theory of general formal representation of knowledge based on universally shared semantic structure. The study is conducted with the participation of 5 (small focus group) novice teachers on Czech Republic. Novice teachers write essays on the theme" Education process of my beliefs after a one year work on school" and write report (free literacy form) on the questions: "What do you think education is?" "Wh

  • Název v anglickém jazyce

    Novice Teachers (in the creating process of) Forming Professional Career Thinking and Teachers Beliefs

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study is to identify a process of forming professional career thinking and teachers beliefs. The process is creating on mapping approaches in upbringing in the process of professional thinking of novice teachers. The primary objectiveof this study is to show methodo-logical possibilities of mapping the process of forming professional career thinking and beliefs of future teachers in the undergraduate training. Undergraduate training then, in relation to the na-ture of the study, canbe simply described as the process of transition from education to the sub-jective theory of general formal representation of knowledge based on universally shared semantic structure. The study is conducted with the participation of 5 (small focus group) novice teachers on Czech Republic. Novice teachers write essays on the theme" Education process of my beliefs after a one year work on school" and write report (free literacy form) on the questions: "What do you think education is?" "Wh

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open journal of social sciences

  • ISSN

    2327-5952

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    52-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus