Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Education of Students with Autism Spectrum Disorers from the Teacher's Viewpoint - A Czech/Polish Comparative Study at the Secondary Education Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151758" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151758 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ru.lv/ckfinder/userfiles/RAweb/Saturs/zinatne/zinatniskie_instituti/personas_socializacijas_petijumu_instituts/izdevumi/2014/III_DALA.pdf" target="_blank" >http://www.ru.lv/ckfinder/userfiles/RAweb/Saturs/zinatne/zinatniskie_instituti/personas_socializacijas_petijumu_instituts/izdevumi/2014/III_DALA.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Education of Students with Autism Spectrum Disorers from the Teacher's Viewpoint - A Czech/Polish Comparative Study at the Secondary Education Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ASD are a widely discussed and topical area in the forefront of the interest of professionals from a number of scientific fields. The following paper approaches the issue from the viewpoint of special education and focuses on the area of educating students with autism spectrum disorders at the secondary education level. The topic was addressed under a quantitative investigation undertaken at Czech and Polish schools. The paper presents a part of the results obtained from the investigation. We focus special attention to the issue of raising awareness on the part of secondary school teachers. Further factors will be outlined, such as: factors determining instruction, factors evaluated as the most demanding by teachers while working with students with ASDand action proposed to optimise vocational training of students with ASD.

  • Název v anglickém jazyce

    The Education of Students with Autism Spectrum Disorers from the Teacher's Viewpoint - A Czech/Polish Comparative Study at the Secondary Education Level

  • Popis výsledku anglicky

    ASD are a widely discussed and topical area in the forefront of the interest of professionals from a number of scientific fields. The following paper approaches the issue from the viewpoint of special education and focuses on the area of educating students with autism spectrum disorders at the secondary education level. The topic was addressed under a quantitative investigation undertaken at Czech and Polish schools. The paper presents a part of the results obtained from the investigation. We focus special attention to the issue of raising awareness on the part of secondary school teachers. Further factors will be outlined, such as: factors determining instruction, factors evaluated as the most demanding by teachers while working with students with ASDand action proposed to optimise vocational training of students with ASD.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference

  • ISBN

    978-9984-44-142-9

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    137-151

  • Název nakladatele

    R?zeknes Augstskola

  • Místo vydání

    R?zekne

  • Místo konání akce

    R?zekne, Latvia

  • Datum konání akce

    23. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku